آیت‌الله سیدحاتمی: حماسه ۹ دی چراغِ فتنه را برای همیشه خاموش کرد

آیت‌الله سیدحاتمی: حماسه 9 دی چراغِ فتنه را برای همیشه خاموش کرد

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود در روز ۹ دی و اعلام بیزاری از فتنه‌گران چراغ فتنه را برای همیشه در کشور خاموش کردند.

آیت‌الله‌ سیدابراهیم سیدحاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل به‌مناسبت حماسه 9 دی اظهار داشت: در واقع مبدأ، منشأ و مشی حماسه 9 دی همان حرکت امام حسین(ع) بوده چرا که این حماسه مجموعه بیداری، اصلاح و مبارزه با انحراف در جامعه اسلامی بود که به‌صورت یک حماسه نمایان شده و این موضوع به آن دلیل است که هر جریانی به عاشورا منتسب شود قطعاً بخشی از حماسه عظیم عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه حماسه 9 دی همان مسیر و با همان انگیزه و هدف شکل گرفته است، گفت: به‌طور یقین حماسه بودن حرکت مردم در روز 9 دی قطعی بوده و آن چیزی که موجب حضور مردم در صحنه شد، هدایت الهی بوده و سرمایه حماسه عاشورایی و حماسه حسینی که در وجود مردم بود، باعث شد که هدایت الهی را به خود جلب و برای حمایت از ولایت توفیق پیدا کرده و در روز 9 دی ماه به امام حسین(ع) لبیک بگویند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب، هر جا که خاکریزها نرم باشد دشمن نفوذ می‌کند و با توجه به این موضوع در جریان فتنه 88 آن عده اندکی که آمده و برخی حرکات‌های زشت و زننده را انجام دادند، توانستند که بین مردم نفوذ کرده و دست به اقدامات خرابکاران بزنند که خوشبختانه با هوشیاری مردم فهیم ایران خنثی شد.

آیت‌الله سیدحاتمی تصریح کرد: چون خداوند اراده کرده است که  انقلاب را که ریشه در آن حماسه عاشورایی دارد  به سرانجام برساند، جنبش سبزی هم مانند آن کسانی بودند که در جریان کربلا عامل آن جنایت هولناک شدند چرا که در اصل، غفلت امت اسلام موجب شد تا افراد پست حادثه عاشورا را به وجود آورند.

حماسه 9 دی پرونده فتنه‌گران را برای همیشه مختومه کرد

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عوامل دخیل در فتنه سبز هم فکر نمی‌کردند کارشان به اینجا برسد که با امام حسین(ع) و اصل ولایت فقیه روبه‌رو شوند چرا که در واقع نفی اصل ولایت فقیه یعنی نفی ولایت امیرالمؤمنین(ع) و ولایت خدا که این حرکت آنها باعث شد که برای همیشه پرونده فتنه‌گران در نظام جمهوری اسلامی ایران بسته شود و ملت ایران با حضور حماسی خود در روز 9 دی و اعلام بیزاری از فتنه‌گران، چراغ فتنه را برای همیشه در کشور خاموش کردند.

وی خاطرنشان کرد: افراد و جریانات سیاسی بدانند که این نظام یک نظام و حکومت الهی بوده و این الهی بودن باید در تمامی باورها (باور فکری، سیاسی، معنوی، اجرایی و غیره) تجلی پیدا کند و بدانند به‌محض اینکه از اطاعت محض ولی فقیه خارج شوند، از اصل دین و نظام خارج شدند و مردم نیز با آنها مخالف خواهند بود همان‌طور که در 9 دی آن حماسه عظیم را به وجود آوردند.

آیت‌الله سیدحاتمی گفت: حماسه 9 دی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در شرایطی اتفاق افتاد که فتنه به اوج خود رسیده بود و دو کاندیدای بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری خواسته یا ناخواسته محور گروه‌های سلطنت‌طلب، هواداران منافقین، کمونیست‌ها و مخالفان اصلی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه قرار گرفتند که از شروع پیروزی انقلاب تاکنون محوریت، مرکزیت و سازماندهی نداشته و در عین حال با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالف بودند.

وی افزود: این گروه‌ها تا آن موقع فرصتی برای خودنمایی و مطرح شدن پیدا نکرده بودند که این انتخابات و اقدامات نادرست دو نفر از کاندیداها باعث شد که محور شرارت شده و علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات خرابکارانه انجام دهند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ملت ایران در طول 33 سال گذشته ملت هوشیاری بوده و می‌دانستند که در این انتخابات هم این هوشیاری خود را باید حفظ کنند و به کسانی که به اصحاب فتنه میدان دادند و با آنها همراهی کردند پشت کنند؛ مردم ایران اجازه ندادند حتی کسانی که شبهه حمایت از آنها را دارند میدان‌دار شوند.

فتنه 88 هزینه‌های سنگینی را برای نظام به‌دنبال داشت

آیت‌الله سیدحاتمی با اشاره به اینکه متأسفانه نظام جمهوری اسلامی بعد از فتنه 88 هزینه سنگین سیاسی را پرداخت، تصریح کرد: در فتنه سال 88 موقعیت نظام در عرصه بین‌المللی و منطقه به‌شدت افت کرد و در نتیجه ما شاهد شکل‌گیری توطئه‌های بیشتری از کشورهای منطقه و استکبار جهانی بودیم که  تشدید تحریم‌ها هم درست بعد از این موضوع اتفاق افتاد چرا که احساس می‌کردند نظام جمهوری اسلامی موقعیت قبلی را ندارد.

وی بیان کرد: ریشه اصلی شکل‌گیری فتنه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری برخورد منافقانه طیفی از فعالان سیاسی حاضر در عرصه رقابت‌ها بوده که به‌رغم عدم‌باور به مکتب امام(ره)، صرفاً برای جذب رأی مردم به عرصه پیوسته بودند و به همین دلیل پس از ناکامی در جذب آرای اجتماعی، با تغییر میدان بازی تلاش کردند تا شکست در صندوق‌های رأی را در کف خیابان جبران کنند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: در جریان آشوب‌ها نه‌تنها ساختار سیاسی کشور و نیروها و نهاد‌های مؤثر در تثبیت این گفتمان را آماج هجوم‌های خیابانی خود قرار دادند، بلکه نمادها و شاخصه‌های اصلی آن گفتمان یعنی فرهنگ عاشورا، شعارهای بنیادین انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین و مظلومین و مستضعفان جهان را نیز هدف قرار دادند که شعارهای آنها در راهپیمایی روز قدس سال 88 نماد بارز آن بود.

مردم اجازه ندادند جریان ضدانقلاب به اهداف خود برسد

آیت‌الله حاتمی اظهار داشت: فرق فتنه 88 با سایر فتنه‌ها این بود که دشمنان احساس می‌کردند که جای پایی برای خود در کشور فراهم کرده‌اند ولی از این موضوع غافل بودند که  مردم و انقلاب اسلامی با همه مردم دنیا متفاوت هستند و اجازه نمی‌دهند که جریان ضدانقلاب و سران استکبار و اسرائیل غاصب در کشور نفوذ کنند.

وی افزود: دست قدرت خدا در روز 9  دی در سراسر ایران نمود پیدا کرد و مردم با اعلام میثاق با ولایت مشت محکمی بر دهان استکبار زدند و همه مردم بدون توجه به اینکه به کدام کاندیدا رأی دادند وارد صحنه شده فریاد مرگ بر فتنه‌گر سر دادند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن شناسی و زمان شناسی مردم به دشمنان ثابت شد و مردم نشان دادند که مردم این سرزمین با سایر کشورها که در آنها انقلاب مخملی را هدایت کردند فرق دارد و دشمن نمی‌تواند در این کشور نفود کند چرا که دشمن همواره به‌دنبال نفود بوده و فتنه 88 عبرت‌هایی در خود دارد که باید بازخوانی شود.

آیت‌الله سیدحاتمی بیان کرد: مردم با خلق حماسه 8 دی و 9 دی نشان دادند که همواره در هر گذرگاه تاریخی باید گوش به فرمان ولایت باشند و به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه داشته باشند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon