خدمت وظیفه سربازی دوره عبادت و تقویت معنوی شود

خدمت وظیفه سربازی دوره عبادت و تقویت معنوی شود

مسئول دفتر امام جمعه همدان گفت: اگر نگاه به دوره سربازی تکلیف گرا باشد در این موقع دوران سربازی به بهترین دوره زندگی سربازان تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقوی امروز در جشنواره جوان سرباز با بیان اینکه دوران مقدس سربازی عبادت است، اظهار داشت: دوران سربازی تکلیف و اطاعت بوده و از بهترین دوره‌های خدمتگذاری به مردم و مسلمین محسوب می‌شود.

وی افزود: هنوز نگاه مردم به سربازی تغییر نکرده و متأسفانه نگاهی منفی به این دوره مقدس دارند چراکه نگاه به سربازی تکلیف گرا نیست.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه تفاوتی بین فرار از نماز و سربازی وجود ندارد، تصریح کرد: سربازی یک تکلیف و  عبادت است و عبادت هم شخصی بوده و هم جنبه عمومی و همگانی دارد.

وی بیان کرد: نگاه به سربازی باید دینی و تکلیفی باشد چراکه امنیت ملی را مدیون سربازان هستیم و هیچ چیزی به اندازه امنیت ماندگار نیست که توسط سربازان تأمین می‌شود.

نقوی عنوان کرد: سربازی از بهترین دوره‌های زندگی است چراکه سربازان با مجاهدت خود در راه تأمین امنیت ملی استقامت می‌کنند و حتی در این راه مقدس به درجه شهادت نائل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جنگ سخت و جنگ نرم دشمنان باید سرباز داشته باشیم، بیان کرد: اگر یک ترقه توسط داعش در ایران منفجر شود در اروپا نمره عالی می‌گیرد و امنیت امروز را مدیون فداکاری سربازان هستیم چراکه همسایگان ایران همه درگیر هستند، اما ایران در امنیت کامل است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: امروز امنیت ایران فقط مربوز به مرزهای داخلی نیست و امنیت عراق، سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان و... است.

وی حضور غیرتمندانه سربازان در نگهبانی از امنیت ملی را مشوق حزب الله دانست و تأکید کرد: لباس سربازی مقدس بوده و مانع بروز گناه و تصادفات شده و تأمین کننده اخلاق در جامعه است.

نقوی گفت: دو سال سربازی نجات دهنده است و سربازان از این دوره برای خود سازی، تقویت معنوی و عبادت استفاده کنند و درس اجتماعی شدن را بیاموزند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه باید به سربازی عشق بورزد، تصریح کرد: لباس سربازی لباس جهاد، استقامت، فرهنگ و تکلیف است و سربازان باید دوره سربازی را با قصد قربت طی کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon