صنعت جامع بازاریابی و صادرات برای محصولات کشاورزی اردبیل تعریف شود

صنعت جامع بازاریابی و صادرات برای محصولات کشاورزی اردبیل تعریف شود

دبیرخانه کشاورز استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل یک استان کشاورزی‌محور بوده باید یک صنعت جامع بازاریابی و صادرات برای فروش محصولات کشاورزی در استان اردبیل تعریف و اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شهلا امیری در مراسم تجلیل از کشاورزان برتر استان اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه در استان اردبیل به تشکل‌های کشاورزی اهمیت داده و امیدواریم که این تشکل‌های کشاورزی در کنار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بتواند برای رفع مشکلات کشاورزان استان اردبیل عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه کشاورزی استان اردبیل کمبود ماشین‌آلات کشاورزی و یا فرسوده بودن ‌آن‌ها است به طوری که هم‌اکنون ماشین‌آلات ویژه برداشت چغندر و پنبه در استان اردبیل نداریم و کشاورزان نیز توان مالی برای خرید آن‌ها را ندارند که نیاز است در این راستا اقدام اساسی از سوی مسئولان استانی اتخاذ شود.

دبیر خانه کشاورز استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه تولیدات محصولات کشاورزی در استان اردبیل قابل توجه است باید به بازار صادرات و فروش این محصولات نیز توجه ویژه‌ای شود که در این زمینه قرار است یک برنامه جامع صادرات و بازاریابی برای کشاورزی استان اردبیل تعریف و اجرایی شود و باید این برنامه به طوری مورد توجه باشد که در میان مدت بتوانیم محصولات تولید شده در استان اردبیل را به صورت برندسازی و استانداردسازی صادر کنیم.

امیری با اشاره به وجود بحران آب در کشور تصریح کرد: با بحران کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی در کشور و استان اردبیل مواجه هستیم که باید برای رفع این معضل راندمان آبی در این زمینه افزایش یابد و این موضوع زمانی موثر می‌شود که کشاورزان آبیاری نوین را جایگزین آبیاری سنتی قرار دهند که دولت نیز در این زمینه تسهیلات بلاعوض ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی بحث آموزش و ترویج کشاورزان بسیار مفید و حائز اهمیت است که امیدواریم دولت پرداخت تسهیلات به کشاورزان را بیش از پیش مد نظر قرار داده و انتظار داریم که بانک‌ها نیز تعامل مناسبی با کشاورزان برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند.

دبیر خانه کشاورز استان اردبیل گفت: در زمینه صادرات و فروش محصولات کشاورزی در استان بیمه محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و باید کشاورزان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon