حوزه علمیه پای هنر ارزشی و دینی می‌ایستد


حوزه علمیه پای هنر ارزشی و دینی می‌ایستد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: همه بزرگان دین وقتی از هنر سخن می‌گویند آن را ستایش می‌کنند اما حوزه علمیه پای هنری می‌ایستد که ریشه در دین داری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره هنرهای آسمانی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای حوزه در سال های اخیر نگاه جدی به هنر دینی است، اظهار داشت: در عصر طاغوت هنر در بین دین داران جایگاه خوبی نداشت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه قبل از انقلاب از هنر جز بدنامی باقی نماند بود، افزود: هنر که سرشار از زیبایی است به دلیل فضای حاکم بر هنر در آن دوران نزد دین داران وجهه شایسته و خوبی نداشت.

وی با تاکید بر اینکه هنر نمایش قدرت خداوند است و یکی از بعدهای شخصیت ساز انسان است به همین دلیل چهره هنرمندان در جامعه از امتیاز برخوردار است، افزود: همه بزرگان دین وقتی از هنر سخن می‌گویندآن را ستایش می‌کنند اما حوزه علمیه پای هنری می‌ایستد که ریشه در دین داری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه هنگام نزول قرآن هنر بی‌هنری در جامعه حاکم بود و قرآن هنر دینی را ترویج داد، گفت: در میان اقسام گوناگون هنر در قرآن هنر شعر برجسته و به زشت و زیبای آن پرداخته شده است و در اسلام ایمان و عمل صالح در کنار سایر صفاتی که هنرمند باید باشد، ترسیم شده است.

وی افزود: قرآن هنر ارزشی را از ضد ارزشی جدا می‌کند و پای هنری می‌ایستد که در کنار آن ایمان و عمل صالح و خلق هنر با یاد خدا مطرح شود بنابراین غیر از جلوه‌های ظاهری، هنر باید به قلب و باطن هنرمند ایمان وارد شود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: هنرمند ارزشی از هنر برای استفاده در دستگاه‌های عیاشی بهره‌مند نمی‌شود و حوزه علمیه اگر دنبال هنر می‌رود باید طلبه هنرمند پرورش دهد که در این حوزه پایه‌های اعتقادی‌اش محکم شده و مسائل حلال و حرام را خوب می‌شناسد و اگر وارد وادی هنری خاصی شد جو غالب او را تحث تاثیر قرار ندهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه بیشترین ضربه از سوی هنر ضدارزشی به ما وارد می‌شد و برزگ‌ترین ابزار دشمن هنر است، عنوان کرد: دلیل ورود حوزه علمیه به عرصه‌های متعدد هنری معرفی هنر دینی و و خلق آثار ارزشی است.

وی گفت: هنگامی که طلبه‌ای داستان می‌نویسید و فکر نسل جوان را سامان می‌بخشد در کنار اجتهاد و جهاد او که خود هنر است، کار قابل ستایشی انجام می‌دهد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: دستیابی به هنر دینی از طریق نیروهای انسانی و کارآمد، گسترش فرهنگ دینی و اسلامی، ترویج فرهنگ پژوهش در عرصه هنر، شناسایی مراکز هنری مرتبط با عرصه‌های هنری، سازمان دهی هنرمندان حوزه، ایجاد ارتباط طلاب هنرمندان با سایر هنرمندان، شناسایی و کشف استعدادهای هنری طلاب و سوق دادن طلاب به خلق آثار هنری از اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon