جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ از سوخو-۳۵ ضعیف‌تر هستند

جنگنده‌های آمریکایی اف-35 از سوخو-35 ضعیف‌تر هستند

جنگنده اف-۳۵ شرکت لاکهید مارتین تبدیل به پرهزینه‌ترین پروژه نظامی تاریخ آمریکا شده است اما هنوز نمی‌تواند درخواست‌های اولیه پنتاگون را اجراء کرده و از توانمندی‌های هواپیمای سوخو-۳۵ روسیه نیز عقب مانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مایکل مالوف، کارشناس ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه پرس‌تی‌وی گفت: "ثابت شده است که هواپیمای سوخو-35 روسیه بهترین جت جنگنده کنونی بوده و توانمندی‌های "تاکتیکی" بیشتری نسبت به اف-35 دارد."

وی در انتقاد از عملکرد جت‌های آمریکایی گفت: "آنها می‌دانند که توانمندی‌ رادارگریزی اف-35 کامل نیست، اینکه اکنون سیستم‌های رادار بر روی دیگر هواپیماها نصب می‌شوند ... که می‌توانند هواپیماهای رادارگریز را شناسایی کنند."

مایکل گیلمور، مدیر آزمایش و ارزیابی عملیاتی پنتاگون، در گزارشی اعلام کرده که جنگنده‌های اف-35 علاوه بر مسأله رادارگریزی، دچار مشکلات عمده دیگری هستند.

آمریکا قصد دارد که تا پایان این پروژه 2443 جنگنده اف-35 را با هزینه‌ای بالغ بر 1.3 تریلیون دلار تولید کند.

کشورهایی به مانند انگلستان، کانادا و ترکیه در تولید اف-35 مشارکت داشته‌اند و امیدوارند که این هواپیماها را پس از آمادگی کامل در اختیار داشته باشند.

مالوف می‌گوید: "هزینه‌های بالای این پروژه بسیار چشمگیر هستند. یکی از کسانی که با وی صحبت کرده‌ام می‌گوید اف-35 اینقدر بد است که متحدین ما شاید به توانمندی‌های دیگر متوسل شوند زیرا این هواپیماها دیگر از برتری برخوردار نیستند."

مالوف در انتها نتیجه می‌گیرد که پنتاگون ممکن است از توسعه برنامه اف-35 که انتظارات اولیه را برآورده نکرده منصرف شده و به جایگزین‌هایی به مانند تولید تسلیحات کشتار جمعی روی آورد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت