بسیج اساتید و بنیاد ملی نخبگان مردم را به شرکت در راهپیمایی۲۲ بهمن دعوت کردند

بسیج اساتید و بنیاد ملی نخبگان مردم را به شرکت در راهپیمایی22 بهمن دعوت کردند

بنیاد ملی نخبگان و بسیج اساتید کشور در بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ ‌بهمن ماه برحضور نخبگان و دانشمندان در این راهپیمایی تاکید کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،  بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بسیج اساتید در بیانیه‌ای به مناسبت یوم‌الله 22 بهمن مردم را به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن فراخواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: 22 بهمن، مطلع الفجر حیات طیبه و عزتمند برای امت و موجب استقلال واقعی برای کشور و نیز رشد و شکوفائی استعدادهای خدادادی مردم همیشه ایستاده‌ی ایران اسلامی است.کسب عزت جز با اراده انسان‌ مومن و عنایت خداوند محقق نمی‌شود و عزم عزت، خود عزت است. یکی از اهداف اصلی انقلاب همانا افزایش عزت و اقتدار است که این امر میسّر نمی‌شود مگر با پیشرفت در علم و دانش و فناوری.

بیانیه مذکور می‌افزاید: این روزها، روزهای مسئولیت است. دانشمندان، نخبگان، فناوران، دانشگاهیان و سرآمدان کشور، بار مسئولیتشان البته گران‌تر است. بنا بر فرموده پیر جماران: «علم تنها اثر ندارد؛ بلکه گاهی مضر است. عمل بدون علم بی‌‏نتیجه است. علم و عمل دو بالی است که انسان را به مقام انسانیت می‌‏رساند. علم به همۀ شئون و عمل ـ عمل نفسانی، عمل جسمانی، عمل عقلانی ـ انسان را به مراتب انسانیت می‌‏رساند.(صحیفه امام(ره)، جلد 8، 3/4/1358)» پس اکنون، زمان عمل جسمانی و عقلانی است؛ همسویی و اعلام همدلی با مردم، نتیجه حضور در راه «انقلاب» تا رسیدن به «آزادی» و «استقلال»  است. این حضور، کامل کننده مجاهدت‌ها در آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های درس و کارگاه‌ها و کتابخانه‌هاست.

در پایان بیانیه مذکور آمده است: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی روز 22 بهمن و راهپیمایی 22 بهمن را «مظهر اقتدار ملی» و «مظهر ملت ایران» اعلام فرموده‌اند، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمع دانشمندان، نخبگان، سرآمدان، فناوران و دانشگاهیان دعوت می‌کند، دوشادوش مردم با حضور ارزشمندشان، این حرکت مقتدرانه را در سال همدلی و همزبانی مردم بزرگوار ایران و دولت تدبیر و امید، شکوهمندتر از پیش سازند.

به گزارش تسنیم، سازمان بسیج اساتید کشور نیز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن گرامی‌داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بدون تردید، 22 بهمن 1357 سرآغاز دوران جدید در حیات سیاسی و فکری ایران، منطقه و جهان بود و با این انقلاب الهی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی جهان با پشت سر گذاشتن انقلاب‌های مادی کمونیسم و سرمایه‌داری وارد عصر تازه‌ای شده است. انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های روز‌افزون به الگویی فاخر برای ملت‌ها و آزادی‌خواهان در اقصی نقاط دنیا و در خط مقدم مقابله با نظام‌های ظالم و خودکامه تبدیل شده است که بدون شک، جریان بیداری اسلامی در منطقه و به بار نشستن برخی از حرکت ها و انقلاب از جمله در عراق و یمن و ... ، جنبش وال‌استریت و اعتراضات توده‌های مردمی علیه نظام‌های فاسد در جهان نشات گرفته از گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

در پایان این بیانیه آمده است: سازمان بسیج اساتید کشور، با تبریک طلیعه‌ سی و هشتمین بهار عزت و آزادی به ملت ایران بویژه، دانشگاهیان و اساتید بسیجی و گرامیداشت یاد، خاطره و آرمان‌های متعالی حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان والامقام انقلاب، 8 سال دفاع مقدس از جامعه دانشگاهی و اساتید و پژوهشگران کشور دعوت کرد تا هم‌صدا با دیگر اقشار جامعه در راهپیمایی22 بهمن ماه حضور یابند.

انتهای پیام/19

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon