اخلاق‌پسند: دوران رئیس قبلی فدراسیون بود، شاید باز هم به تیم ملی دعوت نمی‌شدم

اخلاق‌پسند: دوران رئیس قبلی فدراسیون بود، شاید باز هم به تیم ملی دعوت نمی‌شدم

خبرگزاری تسنیم: ملی‌پوش تنیس روی میز ایران گفت: بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند، ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه هستند که این نویدبخش روزهای بهتر برای پینگ‌پنگ ایران است.

محمدرضا اخلاق‌پسند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره حضورش در اردوی تیم ملی تنیس روی میز اظهار داشت: تقریباً دو سال از آخرین بازی‌هایم در تیم ملی در تورنمنت‌های معتبر می‌گذرد و خوشحالم که می‌توانم دوباره برای ایران بازی کنم. همچنین خوشحالم که در فدراسیون تغییراتی صورت گرفت و این مسئله باعث بازتر شدن دست کمیته فنی شد تا از این به بعد با بازیکنانی که مورد غضب بودند، برخوردهای حذفی صورت نگیرد. من یکی از کسانی بودم که در فدراسیون قبلی این اتفاق برایش رخ داد. حالا این انگیزه در من و دیگر بازیکنان ایجاد شده است تا بتوانیم خودمان را نشان بدهیم و البته به شخصه می‌خواهم جواب اعتمادشان را بدهم.

وی افزود: در تیم ملی نفرات خوبی حضور دارند و تیم باعث شد تا تیم ایران ترکیبی از بازیکنان جوان، با انگیزه و با تجربه باشد.

این ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در واکنش به ابراز تمرکز نداشتن روی بازی در تیم ملی در پایان مسابقات دسته برتر گفت: این واقعاً درست بود که روی تیم ملی تمرکز نداشتم و فقط به دلیل احترام به قوانین و همچنین مسئولان وارد مسابقات انتخابی شدم. زمان مسابقات دسته برتر نامناسب بود و نمی‌خواستم به دلیل خستگی به روح  و روانم آسیب بزنم. در پایان مسابقات دسته برتر همین که توانستم در جمع 8 بازیکن برتر قرار بگریم، برایم کافی بود. با این وجود استراحت چند روزه تا زمان برگزاری مسابقات انتخابی باعث شد تا آمادگی بیشتری پیدا کنم و نتیجه بهتری نیز بگیرم.

اخلاق‌پسند ادامه داد: از اینکه دوباره به تیم ملی دعوت شده‌ام، خوشحالم. خاطرات بدی از فدراسیون قبلی داشتم و شاید اگر وضعیت کنونی در آن دوران رخ می‌داد، باز هم به تیم ملی نمی‌رسیدم. بنابراین شرایط کنونی فدراسیون نوید روزهای خوب را می‌دهد و پیام خوبی برای جامعه پینگ‌پنگ است که همه به میدان بازگردند و هر کسی که آماده‌تر باشد، به تیم ملی راه یابد. تفکر خوبی از کمیته فنی به بازیکنان تزریق شده و این مسئله نوید یک روند رو به رشد را می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشم را برای موفقیت در تیم ملی خواهم کرد و از مسئولان و کادر فنی به دلیل اعتمادی که به من داشتند، تشکر می‌کنم. اینکه افرادی که رأس کار قرار دارند برای ورزشکاران ایجاد انگیزه کنند، خیلی مهم است. رئیس قبلی فدراسیون بسیاری از نخبه‌ها را خانه‌نشین کرد اما سعادتمند سرپرست فدراسیون دست کمیته فنی را باز گذاشت و حالا این مسئولیتم را بیشتر می‌کنم تا شرمنده نشوم.

ملی‌پوش کشورمان در خصوص لژیونر شدنش و احتمال تداخل برنامه‌های تیم ملی با برنامه‌های باشگاهی در آلمان گفت: اولویت من همیشه مسابقات داخلی بوده  و به مسئولان تیم آلمانی که گفته‌ام که درگیری مسابقات انتخابی المپیک هستم. آنها نیز دست مرا باز گذاشتند تا بر سر حضور در تعدادی از بازی‌هایشان از مجموع 40 مسابقه به توافق برسیم. در مجموع اگر برنامه‌های باشگاهی با اردوهای تیم ملی تداخل داشته باشد، اولین تیم ملی است.

اخلاق‌پسند درباره پیش‌بینی‌اش از رتبه تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: ما زمانی در مکان هشتم آسیا قرار گرفتیم که کره‌شمالی در آن دوره حضور نداشت. اگر در این دوره کره‌شمالی نیز حضور داشته باشد، کسب رتبه قبلی به قرعه‌کشی و البته تدارکات و نحوه آماده‌سازی ارتباط خواهد داشت. اگر شرایط خوبی برای تیم ملی رقم بخورد، ایران می تواند در مسابقات قهرمانی آسیا حتی در حضور کره‌شمالی شگفتی‌ساز باشد.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که «آیا صحبت‌هایش در خصوص ثابت بودن ترکیب تیم ملی در سال‌های قبلی تأثیری روی ارتباط او با دیگر بازیکنان گذاشته است یا خیر؟» گفت: هرگز چنین چیزی مطرح نیست. حتی می‌توانم بگویم امثال نوشاد عالمیان و چند بازیکن دیگر از اتفاقاتی که برایم در زمان فدراسیون قبلی رخ می‌داد، ناراحت بودند. آنها می‌دانستند که یک‌سری اتفاقات به صورت مغرضانه برایم رخ می‌دهد و حقم ادا نمی‌شود اما نمی‌توانستند حرفی بزنند و من نیز نسبت به این مسئله هرگز از آنها گلایه نداشتم. مطمئن باشید اگر الان از بازیکنان درباره دعوت شدنم سوال کنید، آنها از این اتفاق 100 درصد خوشحال هستند.

انتهای پیام/

یورو ۲۰۲۴
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon