۲۵۰۰ ماشین راهسازی در هپکوی اراک تعمیر می شوند


2500 ماشین راهسازی در هپکوی اراک تعمیر می شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: بیش از ۲۵۰۰ ماشین راهسازی در کشور به نوسازی و تعمیر احتیاج دارند تا دوباره به چرخه فعالیت برگردند و تعمیرات آنها در شرکت هپکو اراک انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، داود کشاورزیان در حاشیه بازدید از بخش نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات شرکت هپکو با اشاره به اهمیت نوسازی ادوات راهسازی گفت: نوسازی ماشین آلات راهسازی از نیازهای اساسی است و اکثر آنها فرسوده و جوابگوی نیاز استانها نیستند.

وی افزود: ماشین آلات سنگین راهداری به سبب عمر بالا دیگر کارایی اقتصادی ندارند و سالانه نیز هزینه‌های زیادی بابت نگه‌داری این ماشین‌آلات صرف می‌شود بنابراین تقویت قدرت مقابله با بحران و حوادث غیر مترقبه با وجود کمبودها و حجم مشکلات امری ضروری است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: با توجه به این مسائل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ماشین‌آلات راهسازی را تعمیر و نگهداری نمی‌کنند و در حال حاضر این ماشین‌آلات بسیار فرسوده شده‌اند.

وی ماشین‌آلات سنگین را لازمه اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله راهسازی دانست و گفت: بیشترین ضریب اشتغال به نسبت سرمایه در این حوزه ایجاد می‌شود، به‌طوریکه به ازای یک لودر یا بولدوزر به‌طور میانگین امورات دو خانوار می‌گذرد.

کشاورزیان افزود: به‌عنوان مصرف‌کننده ماشین‌آلات سنگین به‌ دنبال بهره‌گیری از تجهیزات با کیفیت هستیم، در این راستا در صدد تعمیر ماشین آلات فرسوده هستیم.

وی تصریح کرد: باید ‌به موضوع تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات عمرانی توجه بیشتری داشت که در این راستا دنبال آموزش کارگران برای استفاده از ماشین‌آلات عمرانی و راه‌سازی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عمر برخی ماشین آلات گفت: در بسیاری از کارگاه های راهسازی برخی ماشین آلات حدود 40 سال عمر دارند که این امر به معنای افزایش مصرف سوخت و تولید آلاینده های زیست محیطی است.

وی افزود: عمر مفید ماشین آلات سنگین راهسازی و ساختمانی پنج سال است و پس از گذشت پنج سال استفاده از این ماشین آلات معمولا با هزینه های زیادی انجام می شود و نوسازی ماشین آلات سنگین در بخش های مختلف کشور، امروز ضروری است.

صرف سالانه 500 میلیارد ریال برای نوسازی 210 هزار کیلومتر راه در کشور

کشاورزیان تصریح کرد: هزینه نوسازی راه ها بالا است به طوری که سالانه 500 میلیارد ریال برای نوسازی و بهسازی 210 هزار کیلومتری راه های در کشور هزینه می شود.

وی با اشاره به مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: با اجرای این مرحله از قانون در تلاش هستیم تا آنجا که بتوانیم مصرف گازوئیل را در کشور کاهش دهیم زیرا پیش‌بینی می‌شود استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: افزایش رفاه عمومی، دسترسی به اطلاعات، کنترل مدیریت سرعت، نوسازی ناوگان و کاهش مصرف سوخت در مجموعه حمل و نقل کشور را از مهمترین برنامه های این وزارتخانه در سال 1393 است.

وی تصریح کرد: در نوروز امسال شاهد بهبود ترافیک و افزایش ایمنی در راههای کشور بودیم به طوری که با کاهش 4کیلومتری میانگین سرعت وسائط نقلیه در راه های اصلی کشور در مقایسه با نوروز سال گذشته، شاهد کاهش تصادفات جاده ای در کشور بودیم.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon