۲۵۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری کشور نیازمند بازسازی ونوسازی


2500 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری کشور نیازمند بازسازی ونوسازی

خبرگزاری تسنیم: معاون راهداری و حمل نقل جاده ای کشور گفت: ۲۵۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری کشور نیازمند بازسازی ونوسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عبدالهاشم حسن نیا در مراسم بازدید از بخش نوسازی و بهسازی ماشین آلات شرکت هپکو اراک اظهار کرد: اگر بخواهیم فعالیت‌های عمرانی بیشتر شود با کمبود ماشین‌آلات روبرو هستیم زیرا ماشین‌آلات سنگین در کشور ما بیش از 30 سال  از عمر آنها می گذرد.

وی افزود: باید ماشین آلات سنگین را برای راهسازی و دیگر فعالیت‌های عمرانی آماده کنیم  و برای این امر کار نوسازی بخشی از ماشین آلات راهداری جاده ای کشور به کارخانه هپکوی اراک واگذار شده است.

معاون راهداری و حمل نقل جاده ای کشور تصریح کرد: بیش از 200 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به منظور ارتقاء کیفی راه‌ها و نقاط حادثه خیز کشور اختصاص یافته است.

حسن نیا حذف نقاط حادثه خیز کشور را از الویت های مهم سازمان حمل و نقل و راهداری جاده ای امسال دانست و گفت: در مجموع 500 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که 300 میلیارد آن برای ایمن سازی و نصب علایم هزینه شده است.

وی افزود: 85 درصد ترافیک کشور در 30هزار کیلومتر راه های شریانی است که ارتقاء کیفی این راه ها در کاهش تصادفات موثر است.

معاون راهداری و حمل نقل جاده ای کشور تصریح کرد: افزایش دوربین‌های جاده‌ای یکی از برنامه‌های مهم این سازمان به منظور جلوگیری از کاهش تلفات جاده‌ای بوده که در نوروز امسال دوربین‌های جاده‌ای فعال بودند و با ثبت سرعت‌های غیرمجاز متخلفان شناسایی و 20هزار برگ جریمه به آدرس متخلفان ارسال شده است.

حسن نیا با اشاره به استفاده از دوربین برای کنترل رفتارهای پرخطر در سطح جاده‌ها گفت: با روش‌های سنتی کنترل جاده‌ها دیگر امکانپذیر نیست و باید از در این زمینه از سرمایه‌‌گذاری بخش خصوصی استفاده کرد به طوری که بکارگیری و استفاده از تجهیزات مدرن و در اختیار قرار دادن این امکانات به پلیس می‌تواند نقش تاثیرگذاری را در کاهش تلفات جاده‌ای ایفا کند.

وی افزود: برطرف شدن نقاط پر حادثه جاده‌ها از اولویت‌های کاری سازمان بوده و با توجه به اعتبارات موجود باید با اولویت‌بندی به رفع نقاط پرحادثه اقدام کنیم و باتوجه به شروع زود هنگام تعطیلات تابستانی تمامی استان‌ها باید در جهت رفع این نقاط تلاش کنند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon