پزشکان ۱۲ شمش طلا از شکم تاجر هندی خارج کردند

پزشکان 12 شمش طلا از شکم تاجر هندی خارج کردند

خبرگزاری تسنیم: در یک عمل جراحی در دهلی نو، ۱۲ شمش طلا به وزن ۴۰۰ گرم از شکم یک تاجر غیرقانونی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های هندی، یک پزشک جراح هندی در عمل جراحی، 12 شمش طلا از شکم یک تاجر خارج کرد.
این مرد 63 ساله که به  دلیل استفراغ به پزشک مراجعه کرده بود، به دکتر معالج خود گفته بود که پس از مشاجره با همسرش، از عصبانیت در یک بطری نوشابه را بلعیده است.
اما وقتی پزشکان، وی را تحت عمل جراحی قرار دادند، به جای در بطری نوشابه، شمش های طلا به وزن حدودا 400 گرم در شکم او یافتند.
پزشکان گفتند، پلیس و مقامات گمرک هند این تاجر را مورد بازجویی قرار داده و طلاهای خارج شده از شکم وی را مصادره کرده اند.
هند، که یکی از بزرگترین کشورهای مصرف کننده طلا به شمار می رود، پس از افزایش دادن تعرفه واردات فلز زرد به منظور کاهش کسری حساب های جاری اش، با افزایش بی سابقه قاچاق طلا مواجه شده است.
دکتر سی اس راماچاندران، پزشک جراح بیمارستان سیر گانگا رام دهلی گفت، تاکنون در طول زندگی اش چنین موردی را مشاهده نکرده است.
وی افزود: «این اولین باری است که من از شکم یک بیمار طلا خارج می کنم. من یک بار یک سنگ مثانه به وزن یک کیلوگرم از بدن یک بیمار خارج کرده ام. اما یافتن طلا در شکم یک بیمار یک چیز باورنکردنی بود.»
«این یک عمل طاقت فرسای سه ساعته بود. وی یک بیمار سالخورده بود و ما باید مراقب می بودیم. ما 12 شمش طلا از شکم وی خارج کردیم.»
سال گذشته، دولت هند تعرفه واردات طلا را سه مرتبه افزایش داد تا تقاضا برای فلز زرد را در این کشور کاهش دهد. واردات طلای هند که در ماه می 2013 به اوج خود یعنی 162 هزار کیلو رسیده بود، در ماه نوامبر به 19 هزار و 300 کیلو کاهش یافت.
انتهای پیام/ 100
 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه