۶۷ درصد تحقق اشتغال آذربایجان شرقی تحقق یافت

67 درصد تحقق اشتغال آذربایجان شرقی تحقق یافت

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب گفت: میزان تعهد استان آذربایجان‌شرقی برای اشتغال در سال گذشته ۶۰ هزار نفر بود که ۴۱ هزار و ۲۴۸ نفر یعنی بیش از ۶۷ درصد آن محقق شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، محمود پورلطفعلی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بناب اظهار کرد: کل میزان تعهد استان آذربایجان‌شرقی برای اشتغال در سال گذشته 60 هزار نفر بود که 41 هزار و 248 نفر یعنی بیش از 67 درصد آن محقق شد و شهرستان بناب نقش مهمی در این زمینه ایفا کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب از کسب رتبه سوم استان در زمینه اشتغالزایی توسط این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: بناب بعد از شهرهای اسکو و تبریز با کمترین تفاوت امتیاز در جایگاه سوم استانی قرار گرفت.

وی تعداد مجوزهای صادره برای ایجاد و رونق مشاغل خانگی شهرستان در سال گذشته را 467 مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت 165 نفر از متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی شدند که متأسفانه فقط 76 نفر از آنها موفق شدند به میزان 2 هزار و 710 میلیون ریال تسهیلات بگیرند.

پورلطفعلی همچنین از افزایش تعداد مؤسسات کاریابی شهرستان به سه مورد در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و 702 نفر جوینده کار در این کاریابی‌ها ثبت نام کرده بودند که برای 474 نفر از آنها فرصت شغلی ایجاد شده و مشغول به کار شدند.

وی با تأکید بر تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها با مراکز صنعتی و ادارات برای تأمین نیروی انسانی متخصص و ماهر گفت: در کنار اینها ساده‌ترین راه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی، تشویق مردم برای مصرف کالاهای ایرانی در داخل کشور است که فرصت‌های شغلی را نیز افزایش خواهد داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی کامل این اداره برای حل مشکل بیکاری در منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: نامگذاری امسال تکلیف و مسئولیت ما را چند برابر کرده و باید مثل اوایل انقلاب با حرکت خودجوش و روحیه بسیجی به کشورمان خدمت کنیم.

‌‌بخشدار مرکزی بناب نیز در این جلسه گفت: امروز مشکلی که گریبانگیر موضوع اشتغال شده این است که جوانان باسواد و فارع‌التحصیلان دانشگاه‌ها کاربلد و کارآفرین نیستند.

‌ناصر بزازبنابی‌ افزود: امسال با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان درباره شغل‌های مورد نیاز در روستاها نیازسنجی شده و در طول تابستان کلاس‌های آموزش مهارت‌آموزی متناسب با شغل آنها برگزار می‌شود.

بخشدار مرکزی بناب اظهار کرد: متأسفانه افراد معرفی شده به کارخانجات و واحدهای تولیدی بخش خصوصی متناسب با رغبت و تخصص آنها در پست‌های شغلی به‌کارگیری نمی‌شوند و همین علت سبب می‌شود آن افراد پس از مدت کوتاهی منصرف شده و به دنبال کار دیگری بروند.

بزازبنابی تأکید کرد: افراد باید بر اساس نوع مهارت و رشته تحصیلی به کار گرفته شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon