پرونده باز فرجی‌دانا روی میز بهارستان‌نشینان

پرونده باز فرجی‌دانا روی میز بهارستان‌نشینان

خبرگزاری تسنیم: رایزنی‌های صورت گرفته وزیر علوم با نمایندگان مجلس در هفته گذشته باعث به تعویق افتادن استیضاح وزیر تا یک ماه آینده شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته اخبار و وقایع مختلفی در حوزه دانشگاه و آموزش عالی رخ داد که ادامه رایزنی‌های وزیر علوم با نمایندگان مجلس در جلوگیری از استیضاح و واکنش‌هابه ادغام دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی از جمله آنها بود.

*در ادامه رایزنی‌های وزیر علوم با نمایندگان مجلس جلسه‌ای با حضور برخی از طراحان استیضاح رئیس مجلس، نواب رئیس مجلس و وزیر  علوم در دفتر رئیس مجلس برگزار شد. وزیر علوم در این جلسه وعده داد نسبت به رفع موارد استیضاح اقدام کند، همچنین نمایندگان در این جلسه اعلام کردند  اگر موارد استیضاح رفع نشود روند استیضاح پس از یک ماه دوباره به جریان بیفتد. نتایج این جلسه  باعث عدم وصول استیضاح وزیرعلوم در صحن علنی مجلس شد مسا‌له‌ای که  اعتراضات برخی نمایندگان از جمله الیاس نادران را به همراه داشت.

*در هفته گذشته انتصابات جدید در دو دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران توسط معتمدی و نیلی احمد آبادی رقم خورد و در هر دو دانشگاه سه تغییر رخ داد.

*در این هفته مسئولان وزارت علوم واکنش‌هایی را در خصوص ادغام دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای داشتند  در شرایطی که مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم بر مطرح نشدن بحثی در این زمینه در دفتر گسترش تأکید داشت مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم از بی ارتباط نبودن انتخاب شفیعی به عنوان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی تاکید داشت.  این درحالی است که نمایندگان مجلس تأکید کردند در صورتی که قرار باشد ادغامی در این زمینه صورت گیرد دولت باید لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کند.

* معاونت پژوهش و فناوری وزیر علوم در این هفته تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت نفت منعقد کرد. احمدی همچنین در این هفته از اعطای تسهیلات پژوهانه با اعتبار 40 میلیاردی به دانشجویان دکتری خبر داد  و همچنین زمان به آب انداختن کشتی اقیانوس پیمای تحقیقاتی کشورمان را شهریور ماه اعلام کرد.

*سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته  با توجه به لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از موافقت هیات امنای صندوق توسعه ملی با کاهش 4 واحد درصد نرخ تسهیلات فعالیت‌های دانش بنیان از سایر نرخ‌ها خبر داد.

*در این هفته میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش حاضر شد و نسبت به بخشنامه اخیر حراست این دانشگاه توضیح داد و نمایندگان به این نتیجه رسیدند که مسئولان این دانشگاه نیت بدی نداشته اما روش ابلاغ آنها نادرست بوده است.

*تأسیس گروه فرزندان روح الله در واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد،  آغاز ثبت‌نام آزمون دکترای نیمه متمرکز، ضیافت افطاری احمدی نژاد برای برخی از دانشجویان، تأیید آیین نامه جدید استعدادهای درخشان در مقطع دکتری توسط وزیر علوم و آغاز ثبت‌نام در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز پردیس‌های خودگران دانشگاه‌ها و کارشناسی ارشد از دیگر اخبار حوزه دانشگاه در هفته گذشته بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon