طرح دانش آموزی نجات آب در بوشهر طراحی می‌شود

طرح دانش آموزی نجات آب در بوشهر طراحی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: اجرای طرح دانش آموزی نجات آب تحت عنوان داناب در سال تحصیلی آینده متفاوت‌تر از گذشته دراستان بوشهر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین باشی‌زادگان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه طرح نجات آب برای استمرار و دعوت از تمام آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان برای نجات آب است، اظهار کرد: با بهره گیری از انرژی و تلاش دانش آموزان، توجه همگان به استفاده بهینه از آب جلب شود.

وی با بیان اینکه مشترکان و مصرف کنندگان اب در بخش شرب و کشاورزی باید به آب به عنوان ماده حیاتی با ارزش نگاه کنند تاکید کرد: در صورتی که رفتار جامعه در مصرف آب تغییر نکند با مشکلات بسیاری رو به رو  می شویم.

وی بحران کم آبی و ورود مواد آلوده کننده به رودخانه‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: کسانی هستند که آب را آلوده می‌کنند. در گذشته نسبت به این افراد بی‌تفاوت بودیم، اما در حال حاضر نمی‌خواهیم نسبت به عملکرد آن‌ها بی‌تفاوت باشیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: اجرای پروژه داناب در سال جدید با هدف جذب حداکثری دانش آموزان و خانواده‌ها در راستای ارتقا  آگاهی بخشی به آنها و آشناکردن خانواده‌ها با مدیریت مصرف بهینه آب صورت می گیرد.

باشی زادگان افزود: با توجه به تغییر شرایط جوی و نیاز مبرم و بیشتر هم استانی‌ها به آب این منبع حیاتی و انرژی بخش، توزیع بسته های فرهنگی آموزشی در سال جدید متناسب با آیتم‌ها و عناوین حفاظت و صیانت از منابع آب به دانش آموزان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرا طرح نجات آب در بوشهر با انعقاد تفاهم‌نامه  اجرایی می‌شود افزود: هم اکنون پیش نویس قرارداد مشاور تهیه شده که پس از تائید و اصلاحیه نهایی، قرارداد همکاری با اداره کل آموزش و پروش استان نیز منعقد و سپس تبادل موافقتنامه‌ها صورت می گیرد.

باشی زادگان ابراز امیدواری کرد: با توجه به ممنوعیت تعدادی از دشت های استان از جمله جم، ریز، بوشکان و دشت پلنگ، این طرح زنگ خطری برای مراقبت بیش از پیش خانواده ها در راستای محافظت از منابع آب و تشکیل پلیس آب باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته در تابستان امسال تمامی زیرساخت‌های این پروژه فراهم و در سال تحصیلی جدید همزمان با شروع کلاسها، زنگ داناب در یکی از مدارس استان نواخته می‌شود.

انتهای پیام/


 

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon