راهبرد اساسی دولت تحقق ورزش همگانی است/به دنبال از بین بردن آلاینده دوپینگ از ورزش هستیم


راهبرد اساسی دولت تحقق ورزش همگانی است/به دنبال از بین بردن آلاینده دوپینگ از ورزش هستیم

خبرگزاری تسنیم: وزیر ورزش با بیان اینکه به دنبال از بین بردن آلاینده‌هایی مثل دوپینگ، تقلب و تبانی از ورزش هستیم، گفت: دولت محترم راهبرد اساسی‌اش تحقق ورزش همگانی است و انشاءالله نسبت کم ۷ درصد در این حوزه را به سطح استانداردهای جهانی خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی در مراسم ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با جمعی از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی 2014 به ارائه گزارشی از وضعیت کنونی تیم‌های ورزشی کشور پرداخت و گفت: خبرهای خوشحال‌کننده در حوزه ورزشی در چند وقت اخیر کم‌سابقه بوده است و جا دارد از همین منظر از ورزشکاران تقدیر کنیم و خداقوت به آنها بگوییم.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده ورزشی در ماه‌های اخیر در رشته‌های کشتی، هندبال، فوتبال، والیبال، بسکتبال، ووشو افزود: قطعا فضای آرام ایجاد شده در ورزش می‌تواند پیروزی‌های بیشتری را تضمین کند و علاوه بر آن نیز دور شدن سایه سیاست بر ورزش نیز می‌تواند شکوفایی این عنصر را به دنبال داشته باشد. 

وزیر ورزش ادامه داد: همانگونه که رئیس‌جمهور بر لزوم مستقل و جدا بودن ورزش از سیاست تاکید داشتند ما این نکته را نصب العین قرار دادیم تا در یک فضای آرام شاهد پیروزی‌های بیشتری باشیم.

گودرزی به بازی‌های آسیایی 2014 کره جنوبی اشاره کرد و گفت: دوستان ما در کمیته المپیک تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را برای آماده‌سازی تیم‌های ملی انجام دادند و انشاءالله گزیده‌ای از قهرمانان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که رتبه چهارم ایران در بازی‌های آسیایی در قدم اول حفظ شود تا در زمانی مناسب فاصله خود را با 3 کشور آسیایی کمتر کنیم. 

وزیر ورزش در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ورزش در نظام جمهوری اسلامی از ماهیت فرهنگی و تربیت ویژه خود برخوردار است و می‌تواند به عنوان تاثیرگذارترین عنصر در جامعه حاکم باشد، گفت: ما به دنبال ورزش پاک و معنوی و معرفتی هستیم و آن را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و به دنبال آن هستیم آلاینده‌هایی مثل دوپینگ، تبانی، تقلب و خشونت از ورزش جهان و در درجه بعدی در ورزش جامعه از بین ببریم.

گودرزی ادامه داد: راهبرد اساسی دولت محترم تحقق ورزش همگانی و یا ورزش برای همه است و امیدوارم روزی فرا برسد که نسبت 7 درصد ورزش همگانی به سطح استانداردهای جهانی برسد تا جامعه‌ای شاداب و پرنشاط را داشته باشیم.

وی تشکیل شورای راهبردی در سطح وزارت ورزش و ادارات کل ورزش جوانان و استان‌ها، تدوین لایحه پیشنهادی قانون وزارت ورزش و جوانان و تدوین نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای، روزآمدسازی اساسنامه فدراسیون‌ها و آیین‌نامه پاداش‌های ورزشی را از برنامه‌های پیش روی وزارت ورزش عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حمایت دولت و همت ورزشکاران به جایگاه‌های خوب در ورزش جهانی و بین‌المللی برسیم.

به گزارش تسنیم در ادامه این برنامه داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از پیام رئیس‌جمهور در حمایت از تیم ملی والیبال ایران گفت: والیبال یک سمبل و نمونه‌ای از توانمندی جوانان این مرز و بوم است و هر وقت بخواهیم با این جوانان به هدفی برسیم قطعا می‌توانیم به آن جایگاه مدنظر دست یابیم.

داورزنی افزود: والیبال ایران روزی ششم آسیا بود و حرفی برای گفتن نداشت و حتی کشورهای بزرگ و صاحب سبک پیشنهاد بازیهای تدارکاتی ایران را رد می‌کردند اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز در چهارم جهان ایستاده‌ایم و در رنکینگ جهانی نیز بالاتر از روسیه، صربستان و لهستان قرار گرفته‌ایم. انشاءالله با وجود همه مشکلات با پشتیبانی دولت به هدف‌های لازم خواهیم رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده به رئیس‌جمهور قول می‌دهم که اگر برنامه‌های حمایتی از والیبال ادامه داشته باشد هدفگذاری کرده‌ایم که در المپیک به سکو برویم و انشاءالله هم اینگونه خواهد شد و البته امیدوارم بودجه ورزشی در زمان لازم به فدراسیون‌ها برسد.

به گزارش تسنیم جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال طی سخنانی کوتاه بر حضور خود و سایر اعضای تیم فوتبال در روز جهانی قدس در جهت محکومیت‌ جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

حامد آفاق کاپیتان تیم ملی بسکتبال نیز آخرین سخنران پیش از سخنان رئیس‌جمهور بود که از رئیس‌جمهور درخواست کرد که یک سالن ورزشی خوب و اختصاصی برای تیم ملی بسکتبال در اختیار ملی‌پوشان گذاشته شود.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon