هیئت رئیسه مجلس در اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو تعلل کرد

هیئت رئیسه مجلس در اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو تعلل کرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ارومیه از تعلل هیئت رئیسه مجلس در اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان با استناد به اصل 89 قانون اساسی و ماده 222 آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نیرو انتقاد کرد و خطاب به علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان اظهار داشت: شما چندین ماه است که برخلاف قانون طرح استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول نکردید. البته زحمات زیادی کشیدید و هم در مجلس هشتم 3 جلسه برای دریاچه ارومیه گذاشتید و روز دوشنبه هم جلسه‌ای را در این زمینه تشکیل دادید. 

وی با طرح این سوال که از این وقت‌کشی منظورتان چیست، خطاب به لاریجانی گفت: طبق آیین‌نامه هیئت رئیسه حق ندارد طرح استیضاح را نگه دارد. البته آقای لاریجانی من شما را به شهر ارومیه دعوت می‌کنم تا با چشمان خودتان لحظات آخر دریاچه ارومیه را ببینید.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسات برگزارشده با وزیر نیرو در مورد بحث دریاچه ارومیه گفت: اینها به این جلساتی که برگزار می‌شود توجه نمی‌کنند و به تعهدات خود نیز عمل نخواهند کرد. تا کی می‌خواهید طرح استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول نکنید؟

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر قاضی‌پور گفت: شما طرح استیضاح وزیر نیرو را به هیئت رئیسه دادید، اما نظرتان این بود تا جلسه‌ای گذاشته شود و چند بار هم این موضوع را پیگیری کردیم. ما هم جلسه گذاشتیم و مطالبی در این جلسه گفته شد.

وی افزود: بر اساس مطالب عنوان شده در جلسه، مشخص شد که وزارت نیرو مشکلات منابع دارد و ما باید سعی کنیم از طریقی این مشکلات را حل کنیم تا وضعیت دریاچه ارومیه مشخص شود. بنابراین اگر این نتیجه را قبول دارید که بهتر؛ اما اگر قبول ندارید راه استیضاح برای شما باز است.

رئیس مجلس بر همین اساس گفت: تعللی از سوی هیئت رئیسه صورت نگرفته و کار ما خلاف آیین‌نامه نبوده، بلکه به خواست خودتان جلسه گذاشتیم و شما پیگیر این جلسه بودید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon