اگر به بازی‌های آسیایی اعزام نشویم، شنا لطمه می‌خورد

اگر به بازی‌های آسیایی اعزام نشویم، شنا لطمه می‌خورد

خبرگزاری تسنیم: عضو تیم ملی شنای ایران گفت: اگر به بازی‌های آسیایی اعزام نشویم در آینده انگیزه شناگران خیلی کاهش می‌یابد.

افشین چاوشی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص اردوی تیم ملی شنای ایران در مجارستان اظهار داشت: اردوی بسیاری خوبی را در مجارستان برگزار کردیم. مدت زیادی بود که در تهران تمرینات آماده‌سازی را پشت سر می‌گذاشتیم و  به برگزاری یک اردوی برون مرزی نیاز داشتیم. باید کمی شرایط تمرینی متفاوت می‌شد که خدا را شکر در دقیقه 90 شرایط حضور در اردوی مجارستان مهیا شد.

وی با بیان اینکه اردوی خوبی در مجارستان داشتیم و شرایط غذایی، اسکانی و سایر موارد هم مناسب بود، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این اردو برگزاری مسابقه تدارکاتی در آن بود. شناگران ایران در شرایط بدنسازی و فشار تمرینات بودند و بدن‌های ما خیلی خسته بود اما با  تمام این تفاسیر رکوردهای مناسبی در این مسابقات به ثبت رسید. اگر همین روند تمرینی را ادامه بدهیم قطعا با کاهش فشار تمرینات تا آغاز بازی‌های آسیایی به مرز کامل آمادگی می‌رسیم.

عضو تیم ملی شنای ایران در خصوص بحث حضور این رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی، گفت: خودمان هم هنوز سردرگم هستیم. یک روز می‌گویند، می‌رویم و روز دیگر می‎گویند شنا اعزام نمی‌شود. این سردرگمی اتفاق خوشایندی نیست اما شنیده‌ام که قرار است به این بازی‌ها اعزام شویم. از پنجم فرودین ماه در اردوی آماده‌سازی هستیم و اگر به این مسابقات اعزام نشویم انگیزه شناگران در آینده خیلی کاهش می‌یابد و شنا لطمه می‌خورد.

چاوشی‌فر افزود: شنا یک رشته پایه‌ای بوده و نیاز است به آن اهمیت داده شود. ما در بازی‌های آسیایی شانس مدال‌آوری نداریم چراکه شناگران چینی و ژاپنی بسیار قدرتمند هستند اما هدف ما از حضور در این بازی‌ها ارتقاء رکوردهای ملی است. رکوردهای اکثر رشته‌های ما برای 4،5 سال پیش و برای زمانی است که شناگران از لباس‌های پیشرفته استفاده می‌کردند. حالا می‌خواهیم آنها را شکسته و رکوردهایی جدید به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon