بودجه فرهنگی امسال شهرداری تبریز یک‌هزار میلیارد ریال است

بودجه فرهنگی امسال شهرداری تبریز یک‌هزار میلیارد ریال است

خبرگزاری تسنیم: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز با بیان اینکه سهم فرهنگ از بودجه امسال تبریز یک هزار و ۹۰میلیارد ریال است، گفت: هم اکنون ۶۶ تشکل مردم نهاد در موضوعات مختلف شهروندی با شهرداری تبریز همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریزبه نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، اظهار کرد: تشکل های مردم نهاد برای فعالیت رسمی، باید از طریق استانداری یا بهزیستی، مجوز فعالیت داشته باشند.

وی با بیان این که تحقق اهداف ایده آل در گرو مشارکت عموم شهروندان است، افزود: هم اکنون 66 تشکل مردم نهاد در موضوعات مختلف شهروندی از قبیل محیط زیست شهری، فضای سبز و همچنین در پیشگیری از سایر چالش های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق، با برگزاری کارگاه های آموزشی در خانه های سلامت و فرهنگسراها، با شهرداری تبریز همکاری دارند.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، خود را در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان سهیم و مسئول می داند، تاکید کرد: نگرش شهرداری به موضوع اوقات فراغت، متفاوت از سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی است. این رویکرد، بدون این که محدود به جوانان و نوجوانان باشد؛ آحاد شهروندان -به خصوص بانوان خانه دار- را  شامل می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز تصریح کرد: با برگزاری 250 جلسه و کارگاه آموزشی،   78 هزار شهروند تبریزی از برنامه های مرتبط با 50 موضوع مختلف از قبیل آموزش های شهروندی، بهداشت و سلامت، مهارت های زندگی، روانشناسی و مشاروه، پیشگیری از اعتیاد، ورزش و هنر برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: برگزاری حدود 90 برنامه در 33 کتابخانه و قرائتخانه و 17 خانه سلامت از دیگر اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان است که با برگزاری آن حدود 100 هزار تن از شهروندان، در کلاس های یاد شده، شرکت داشته اند.

حمیدی با تاکید بر اینکه آموزش، ذاتاً مقوله تعطیل‌برداری نیست، خاطرنشان کرد: سعی میکنیم از اوقات فراغت پیش آمده به عنوان یک فرصت اساسی برای غنی سازی اوقات آزاد سایر مواقع سال بهره بگیرد.

وی اضافه کرد: با ثبت مشخصات مخاطبان برنامه های شهروندی در طول تابستان، ارتباط شهرداری تبریز با این عزیزان در قالب برنامه های علمی، فرهنگی و هنری شهرداری، استمرار دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز با یادآوری اینکه سهم فرهنگ از بودجه امسال تبریز یک هزار و 90میلیارد ریال است، از اختصاص 79 درصد بودجه به زیرساخت ها و سخت افزارها خبر داد و افزود: این مقدار از بودجه فرهنگی از جمله به ساخت و تجهیز مجموعه های فرهنگی، حوزه ورزش، زیباسازی فضای شهری در شورای شهر تصویب شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon