حمایت از نویسندگان قرآنی در دستور کار وزارت ارشاد قرار بگیرد

حمایت از نویسندگان قرآنی در دستور کار وزارت ارشاد قرار بگیرد

خبرگزاری تسنیم: نویسنده کتب قرآنی گفت: باید حمایت از نویسندگان قرآنی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی قرار بگیرد.

سیده صدیقه هژبر کلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در حاشیه نمایشگاه قرآن مشهد اظهار کرد:  مدت 38 سال است که سابقه تدریس در آموزش و پرورش را دارم و پس از بازنشستگی نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهم و در سن 55 سالگی احساس هرگز احساس خستگی نمی‌کنم و در تمام فعالیت‌ها نام و یاد خدا را در ذهن خود دارم و همیشه در آغاز فعالیت‌هایم می‌گویم به نام خدایی که هرگز از ما دور نیست و با همین جمله انرژی مضاعفی در آغاز راه می‌گیرم.

وی افزود: در این مدت در مقطع دبستان تدریس کردم که اکثراً در پایه اول بوده است و 25 سال از 38 سال تدرسیم را در این پایه بوده‌ام.

هژبرکلالی تصریح کرد: در زمان فعالیتم به عنوان سرگروه استان و نواحی 7 گانه مشهد بودم و اکثراً به عنوان معلم نمونه شهر، استان و کشور انتخاب شده‌ام و توسط مسئولان دولتی مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتم.

وی تأکید کرد: کتاب تمرین یاد خدا با موضوع نماز بوده که شامل گروه‌های سنی اول ابتدایی تا دانشگاه زندگی می‌شود و معتقدم که دین دعوت غم به شادی است.

نویسنده کتاب تمرین یاد خدا اظهار کرد: این اثر به تازگی در نوبت سوم و با تیراژ 5 هزار جلد به چاپ رسیده و هیچ پشتیبانی هم به جز خالق متعال نداشته‌ام.

هژبر کلالی گفت: وفای به عهد را به بچه‌ها می آموزم و انتظار دارم این امر مهم توسط والدین و مسئولانمان به کودکان عزیز آموخته شود.

وی افزود: آموزش احکام، نماز، دعای توسل، سوره های قرآنی، دعای نادعلی، تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س)، زیارت امام زمان (عج) و ذکر ایام هفته به همراه اهداف خودم از موضوعات درسی این کتاب بوده که برگرفته از تفاسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بوده است.

هژبر کلالی تصریح کرد: برای خلق این اثر 5 سال وقت گذاشتم و معادل بیش از 5 میلیون تومان هزینه کرده ام که همه آنها به صورت شخصی بوده است.

وی تأکید کرد: از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش استان انتظار دارم که حامی معلمانی باشند که به موضوعات قرآنی بها می دهند و نسبت به این کتاب مقدس تا حد توان دین خود را ادا می کنند و حتی خودشان با زبان ساده با دانش آموزان در ارتباط باشند.

نویسنده کتاب تمرین یاد خدا اظهار کرد:  به مسائل ریزی که احساس کردم از چشم افتاده است و لازمه زندگی بوده بها داده ام و معنویاتی به کار برده ام که ذهن بچه ها را برای شناخت خدا آماده می‌کند و هم ایجاد انگیزه مضاعف در این گروه سنی بوده که سبب پرورش آداب و رسوم صحیح در کودکان می‌شود.

هژبر کلالی گفت: این اثر و کتاب چهره خدا که دیگر آثارم بوده در غرفه نمایشگاه قرآن و عترت در دید عموم بازدیدکنندگان قرار گرفته و با استقبال پرشوری هم مواجه بوده و چنین حضوری حمایت بهتر مسئولان را طلب می‌کند.

وی افزود: کتاب چهره خدا هم با موضوع پرورش خوبی‌ها و نیکی‌ها بوده که به رشته تحریر در آمده و فراگیران آن همزمان با خواندن داستان سعی می‌کنند که کارهایی شایسته انجام دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon