رکود اقتصادی در افت بورس تاثیرگذار بود

رکود اقتصادی در افت بورس تاثیرگذار بود

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رکود حاکم بر اقتصاد یکی از دلایل افت شاخص بورس در سالجاری بوده و کلیت بازار سرمایه همیشه با تاخیر کوتاهی تحت تاثیر وضعیت کلان اقتصادی کشور بوده است.

امیر کمالی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: خوشبختانه در هفته های گذشته رونق نسبی به معاملات بورس برگشته، که یکی از دلایل آن آزادسازی نرخ محصولات پتروشیمی در بورس کالا و تاثیر آن بر صنایع پتروشیمی در بورس است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به این که معاملات بازار سرمایه در سه هفته گذشته با آرامش و اعتماد بیشتری نسبت به چند ماه قبل برخوردار بوده است بنظر می رسد این آرامش طی ماههای آینده نیز ادامه داشته باشد، البته اگر معاملات بورس تحت تاثیر خبر یا اتفاق منفی و یا مصوبه و قانون خاصی قرار نگیرد.
وی با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور گفت: بدن شک یکی از دلایل افت شاخص بورس در سال 93 این موضوع است و بررسی روند معاملات بازار سرمایه نشان می دهد بورس و معاملات آن همیشه با تاخیر کوتاهی از وضعیت کلان اقتصادی در کشور تاثیرپذیر بوده است.
کمالی با اشاره به بسته سیاستی منتشر شده دولت برای خروج از رکود اقتصادی ادامه داد: بیشتر شرکتهای فعال در بورس صنایع تولیدی هستند که طرح خروج از رکود و نیز ارائه تسهیلات می تواند در سودآوری آنها تاثیر مثبت داشته و این نکته رونق معاملات بازار سرمایه را در پی خواهد داشت.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: انتشار خبرهای خوب در حوزه مذاکرات و اقتصاد، بعلاوه گزارش 3 ماهه شرکتها که با تقسیم سود نسبتا خوبی در مجامع همراه بود نیز در رونق معاملات بورس طی هفته های گذشته اثرگذار بوده است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه