موبایل اینترنت در هند پرطرفدار ولی درآمدهایش کم می‌شود

موبایل اینترنت در هند پرطرفدار ولی درآمدهایش کم می‌شود

خبرگزاری تسنیم: اتصال به شبکه از طریق ارتباطات داده‌ای موبایل در هندوستان سال جاری میلادی به ۸۱۵ میلیون در برابر اتصال ۷۵۵ میلیون اتصال در سال گذشته (۲۰۱۳) خواهد رسید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، گارتنر ضمن اعلام این موضوع گفته است که این رشد دسترسی به شبکه جهانی از طریق موبایل در حالی اتفاق می‌افتد که بازار سرویس‌های موبایل در این کشور رشدی نخواهد داشت و در همان ارزش 19.2 میلیارد دلاری باقی خواهد ماند.

گوپتا تحلیلگر ارشد گارتنر گفته که بازار موبایل در هند شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد زیرا بیشترین منبع درآمدی به ازای هر کاربر که همان مکالمات صوتی است به شدت کاهش می‌یابد و در عوض ارتباطات داده‌ای رشدی بی‌محدودیت می‌یابد.

وی عنوان کرده که اگر چنین رویه‌ای ادامه داشته باشد، سهم هند از بازار ارتباطات داده‌ای موبایل در دنیا به 12 درصد می‌رسد در حالیکه درآمدش از سرویس‌های موبایلی تنها 2 درصد است.

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که اپراتورهای موبایل این کشور در حال مواجه شدن با آن هستند، افزایش میل و تقاضا برای استفاده از سرویس‌های OTT (تلویزیون تعاملی اینترنتی) از طریق ابزارهای ارتباطی نظیر موبایل و تبلت است.

این تحلیلگر ارشد گفته است که درآمدهای حاصل از پهنای باند سیار برای این کشور در قبال پهنای باند ثابت، محکم‌تر و پایدارتر است؛ لذا با توسعه چنین بخشی علاوه بر پاسخگویی به نیاز کاربران منبع درآمدی خوبی برای دولت این کشور خواهد بود.

گوپتا معتقد است که هند علاوه بر توجه به بازار پهای باند سیار باید از فرصت توسعه و خلق برنامه‌های کاربردی موبایل نیز نهایت استفاده را ببرد تا بتواند وفاداری مشترکان این حوزه را به ارمغان آورد.

برای این منظور باید وقت بیشتری حول توسعه برنامه‌هایی با عناوین جذاب نظیر برنامه‌های خرید و فروش صرف شود که البته در این زمینه اپراتورهای ارتباطی نیز با سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند نقش قابل توجهی در اقناع مردم به سمت استفاده از پهنای باند سیار خواهند داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک