قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۱۰ سنت افزایش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که تنش ها در مناطق تولیدکننده نفت موجب تقویت قیمت نفت و خنثی شدن اثر کاهشی تقاضای ضعیف و عرضه زیاد شده است، قیمت نفت برنت امروز در بالای 107 باقی ماند و در مسیر به پایان بردن این هفته بدون تغییر قیمت قرار گرفت.
در حالی که انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، چین و حوزه یورو نتوانسته موجب افزایش بیشتر قیمت ها شود، قیمت نفت در این هفته نوسان چندانی را شاهد نبود.
جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «این خیلی غیرعادی است که تنش های ژئوپلتیک بزرگی همچون بحران عراق، اوکراین و غزه، که در حالت عادی حساسیت بسیار زیادی را در بازار بر می انگیزد، تقریبا هیچ تاثیری بر قیمت نفت نداشته است.»
وی افزود: «تنها نتیجه ای که ما می توانیم بگیریم این است که میزان عرضه نفت در بازار جهانی بسیار زیاد است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر، امروز با 10 سنت افزایش به 107 دلار و 17 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز پنجشنبه 96 سنت کاهش یافته بود.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز با پس از کاهش یک دلار و 5 سنتی در جلسه پیشین، امروز 5 سنت کاهش یافت و به 102 دلار و 2 سنت رسید.
درگیری ها در اوکراین، غزه و عراق افزایش یافته است، اما به دلیل بالا بودن عرضه جهانی نفت، نتوانسته قیمت ها را افزایش بدهد.
سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی گفت، تولید نفت لیبی به 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است، اما هیچ پیشرفتی در بازگشایی بندر نفتی برگا پس از توافق در مورد پایان یافتن اعتراضات این بندر مشاهده نمی شود.
مقامات فلسطینی گفتند، نیروهای اسرائیلی روز پنجشنبه یک مدرسه سازمان ملل را هدف قرار دادند و حداقل 15 غیرنظامی را کشتند.
اعضای اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه پیشنهاداتی در مورد تحریم بانک های روسی تاثیرگذار در اقتصاد این کشور را بررسی کردند.
انتهای پیام/ 115


 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه