کشورهای منطقه جلوی نسل کشی شیعیان در غزه را بگیرند

کشورهای منطقه جلوی نسل کشی شیعیان در غزه را بگیرند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه نکا با محکوم کردن کشتار مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: کشورهای منطقه جلوی نسل کشی شیعیان در غزه را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی امروز در خطبه های نماز جمعه نکا، با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، به تشریح ماهیت جعلی رژیم اشغالگر قدس پرداخت و اظهار کرد: گاهی نفس، جای خدا را می‌گیرد و جای خدا را غصب می‌کند که در این صورت باید با نفس مبارزه کرد.

وی افزود: داستان مبارزه امروز ما با اسرائیل غاصب شبیه نفس است. اصل موجودیت این رژیم را قبول نداریم و آن را جعلی می‌دانیم ضمن اینکه عملکردش وحشیانه بوده و باید همه‌ آزادگان جهان در مقام این رژیم غاصب ایستادگی کنند.

امام جمعه نکا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، رژیمی بر پایه آپارتاید و نژادپرستی است، تصریح کرد: این رژیم غاصب تنها خود را می‌بینند و مابقی  مردم را چون حیوانی می‌دانند که باید در خدمت آنان باشند.

لایینی با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، پرهیزکاری را تنها راه سعادت انسان دانست و گفت: انسان با تقوا سبک زندگی‌ او یک سبک صحیح بوده و نگاه کردن، برخورد با همسایه، معاشرت با خانواده در او مطلوب خداوند است و خود فرد یک آرامش درونی و روانی دارد.

وی با بیان اینکه ازدواج زمینه ساز تقوا است، افزود: نباید با نگاه بی‌تفاوت به ازدواج، تبلیغات ناخوشایندی در آینده جامعه ترسیم شود.

امام جمعه نکا با اشاره به اینکه ازدواج زمینه ساز فراخی رزق و روزی می‌شود، گفت: این سنت حسنه زمینه‌ ساز تقوای جوانان جامعه نیز خواهد بود.

امام جمعه شهرستان نکا از حضور مردم نکا در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد و گفت: روز قدس برای ما یک روز بسیار مهمی است. خدا را شکر می‌کنیم که یک فریضه الهی را توسط عبد صالحش حضرت امام(ره) برای ما باقی گذاشت.

وی به مناسبت‌های هفته آینده از جمله، روز اهدای خون، سالروز عملیات مرصاد و سالروز برگزاری اولین نماز جمعه اشاره کرد و افزود: حضور پرشکوه مردم  نکا در نماز جمعه بسیار قابل تقدیر است. برخی از نمازگزاران از روستاهای اطراف در حالی که وسیله نقلیه مناسب هم وجود ندارد، در نماز حضور پیدا می‌ کنند.

لایینی با بیان اینکه سنگر نماز جمعه متعلق به شخصیت نیست بلکه متعلق به نظام است و به شهدا تعلق دارد، گفت: سعی کنیم مراسم ولیمه  خودمان را در روز جمعه قرار ندهیم.

خطیب جمعه نکا به برخی واکنش ها در مورد فلسطین اشاره کرد و گفت: داعش‌ های تکفیری می‌گویند: مردم غزه شیعه هستند پس باید کشته شوند. یک عده شیعه متحجر در داخل می‌گویند: مردم غزه ناصبی هستند پس باید کشته شوند اما واکنش سوم همان چیزی است که رهبر انقلاب تعیین کردند و آن اینکه فلسطین متعلق به اسلام است و وظیفه ما بوده که با تمام قوا برای نجات آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon