سازمان بهداشت جهانی خواستار ایجاد کریدور بشردوستانه برای انتقال مجروحان نوار غزه شد

سازمان بهداشت جهانی خواستار ایجاد کریدور بشردوستانه برای انتقال مجروحان نوار غزه شد

خبرگزاری تسنیم: سازمان بهداشت جهانی امروز جمعه خواستار ایجاد کریدور بشردوستانه ویژه برای انتقال و خارج کردن مجروحان نوار غزه توسط امدادگران شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: مقامهای این سازمان در خصوص پیشنهاد خود برای ایجاد راهگذر و گذرگاه ویژه انسانی برای خارج کردن مجروحان از نوار غزه با مقامهای مصری و اسرائیلی مذاکره کرده ولی هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

بر اساس این گزارش جان کری وزیر خارجه آمریکا هنوز در حال تلاش برای برقراری آتش بس در نوار غزه است و تعداد قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از 800 نفر رسیده است.

بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی از آغاز این تجاوزات در دو هفته گذشته تاکنون بیش از 4500 نفر نیز زخمی شده اند. سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بیماران و زخمی های حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه قادر به دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی نیستند و برخی از این مجروحان باید برای ادامه مداوا از نوار غزه خارج شوند.

سازمان بهداشت جهانی افزود: 4 بیمارستان نوار غزه از آغاز حملات اسرائیل در 8 جولای تاکنون آسیب دیده است. بیمارستان اقصی در مرکز غزه روز دوشنبه هدف آتش مستقیم ارتش اسرائیل قرار گرفته است. این سازمان خواستار ایجاد گذرگاه انسانی برای خارج کردن مجروحان از نوار غزه شده است. این گذرگاه باید برای حمایت و حفاظت از بیماران و خارج کردن آنها از نوار غزه ایجاد شود.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت: محموله تجهیزات دارویی و پزشکی که قرار بوده از امان وارد نوار غزه شود برای مداوای 400 تا 500 مجروح کافی است در حالی که تنها روز گذشته بیش از 600 نفر زخمی شده اند.

ینس لائرکی از دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل نیز تاکید کرد: نرخ مرگ و میر در نوار غزه به مرز هشداردهنده ای رسیده است و تعداد مجروحان نیز به شدت رو به افزایش است. ما خواستار برقراری آتش بس در نوار غزه هستیم تا مجروحان بتوانند از منطقه خارج شوند.
انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان