موضع محتاطانه آلمان در خصوص گسترش حملات اسرائیل علیه غزه

موضع محتاطانه آلمان در خصوص گسترش حملات اسرائیل علیه غزه

خبرگزاری تسنیم: برلین در موضع گیری بسیار محتاطانه انتقاد کم را به گسترش حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد کرده و حملات گسترده روزهای اخیر این رژیم را بیش از حد دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دولت آلمان حالا برای اولین بار انتقاد خفیفی را به حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد کرد.

بر اساس گزارش هفته نامه اشپیگل دولت آلمان سعی می کند محتاطانه از تشدید عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس در نوار غزه فاصله بگیرد. در یک بحث محرمانه تقریبا دو ساعته در کمیسیون سیاست خرجی پارلمان آلمان، معاون وزیر امور خارجه روز پنج شنبه به نمایندگی از طرف دولت آلمان انتقاد آشکار و ملموسی را به عملیات نظامی گسترده اسرائیل در نوار غزه که تا به حال حدود 800 قربانی به بار آورده است وارد کرد.

وی همچنین بخصوص حملات هوایی گسترده روزهای اخیر را به گفته برخی از شرکت کنندگان در این نشست بیش از حد و بی تناسب دانست.

البته معاون وزیر امور خارجه آلمان پیش از این رویکرد دولت آلمان در این راستا را مبنی بر اینکه اسرائیل حق دفاع از خود در برابر موشک های حماس را دارد مور تاکید قرار داده و مدعی شد که فلسینیان افراطی این درگیریها را آغاز کرده اند.

 به نوشته اشپیگل این فاصله گرفتن محتاطانه آلمان با تشدید نظامی گری اسرائیل نشان می دهد که این مسئله تا چه اندازه برای برلین دشوار است که درباره جنگ اسرائیل علیه حماس سخن بگوید. از نمایندگان دولتی در آلمان به همین دلیل اکثرا در این راستا جملات استانداردی شنیده می شود. انتقاد به اسرائیل حتی زمانی که مسئله عملیات نظامی این رژیم مطرح است یک امر ممنوعه است.

البته به نوشته اشپیگل در زمان برگزاری این نشست پارلمانی هنوز حمله موشکی اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل در نوار غزه که همراه با قربانیان غیر نظامی فراوانی بود هنوز اتفاق نیافتاده بود و اینکه چنین تصاویری دیدگاه آلمان را تغییر دهد آشکار است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان