اد رویس: بایستی ابتدا ایران را تحریم می‌کردیم و بعد سر میز مذاکره می‌نشستیم

اد رویس: بایستی ابتدا ایران را تحریم می‌کردیم و بعد سر میز مذاکره می‌نشستیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اظهارات ضد ایرانی خود گفت این مجلس آماده تحمیل تحریم‌های اقتصادی بیشتر به ایران در صورت شکست مذاکرات است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته این مجلس آماده تحمیل تحریم‌های اقتصادی بیشتر به ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است. وی این اظهارات را در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ مطرح کرده است.

رویس گفت: «ما می‌خواهیم مذاکرات اثرگذار باشند، اما بایستی تنبیه معتبری هم در پایان کار و در صورت عدم حصول نتیجه وجود داشته باشد»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عملکرد جان کری، وزیر خارجه کشورش هم در مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد و گفت که آقای کری بایستی اجازه می‌داد تحریم‌های جدید سنا به عنوان نمایشی از زور در زمان مذاکرات تصویب می‌شد.

وی گفت که با این ایده که آمریکا بدون اهرم فشار به مذاکره با ایران بپردازد مخالف بوده است: «من شخصاً منتقد این ایده بودم که ما در برابر ایران اهرم فشار کافی در اختیار نداشته باشیم. احساس من این بود که بایستی ابتدا لایحه تحریم‌ها را در سنا تصویب می‌کردیم و سپس با اتکا به آن تهدید سر میز مذاکره می نشستیم.»

ایران و شش قدرت جهانی یعنی امریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان با این دیدگاه که بتوانند به توافقی دائم برای پایان دادن به مناقشه 10 ساله بر سر برنامه هسته‌ای ایران دست یابند، موافقت کرده‌اند مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای تهران را تا 24 نوامبر تمدید کنند.

دو طرف در تاریخ 23 نوامبر سال 2013 به یک توافق موقت شش ماهه در ژنو دست یافتند. این توافق از 20 ژانویه به اجرا درآمد و روز یکشنبه 20 ژوئیه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان