جزئیات برگزاری نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور

جزئیات برگزاری نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جزییات نوزدهمین المیپاد دانشجویی کشور گفت: این المپیاد با حضور ۸۱۷ شرکت کننده طی دو روز برگزار می‌شود.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور با حضور 817 نفر در روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17 مردادماه در دانشگاه تربیت‌مدرس برگزار می‌شود.

وی افزود: در این بین 264 نفر از شرکت‌کنندگان از المپیاد متمرکز هستند که از طریق آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 93 انتخاب شدند و تعداد 553 نفر از آنها از قطب‌های 8 گانه دانشگاهی در 17 رشته امتحانی زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی هستند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نحوه پذیرش داوطلبان در این آزمون تصریح کرد: 15 نفر اول آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 93 در رشته‌های المپیاد از قطب‌های دانشگاهی بدون احتساب معدل در نظر گرفته شدند و همچنین در المپیاد غیر متمرکز از هر قطب دانشگاهی، یک تیم 5 نفره در صورتی که دانشجویان 60 درصد نمره کل نفر اول آن قطب را داشتند به مرحله نهایی راه یافتند.

توکلی با اشاره به اینکه دانشجویان 63 دانشگاه دولتی، سه واحد دانشگاه آزاد و 5 واحد دانشگاه پیام نور در این آزمون شرکت کردند، گفت: زمان برگزاری آزمون‌ها از ساعت 8 صبح پنج شنبه 16 مرداد و پایان آن ساعت 14 روز جمعه 17 مردادماه است.

وی گفت: پس از شرکت دانشجویان در المپیاد رشته‌های شیمی، ریاضی و آمار و اعلام نتایج المپیاد کشوری در این سه رشته، یک تیم 5 نفره از دانشجویان ایرانی با دانشجویان خارجی در تاریخ 25 تا 30 مرداد ماه سال 93 با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که آزمون این مرحله به زبان انگلیسی است.

 توکلی در پایان خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتایج نهایی آزمون مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور در اواسط شهریورماه 93 از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon