مکالمات موبایلی مشترکان اعتباری ایرانسل در سکوت گران شد

مکالمات موبایلی مشترکان اعتباری ایرانسل در سکوت گران شد

خبرگزاری تسنیم: ایرانسل در اقدامی چراغ خاموش تعرفه‌های سیم‌کارت‌های اعتباری را برای تماس با ایرانسل، همراه اول و رایتل گران کرد اما برای مکالمه با تلفن ثابت کاهش داد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، در بحبوحه تغییرات تعرفه مکالمات تلفن همراه هم‌سو با مجوز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شاهد دگرگونی در سبد قیمت‌های مکالماتی اپراتورها بودیم که در این راستا با اقدامی جالب، آغوش خود را برای مشترکان دائمی همراه اول باز کرد.

داستان از اینجا شروع شد که برخلاف اپراتور اول ارتباطی که مدت‌ها به دنبال افزایش تعرفه‌های ارتباطی بود، ایرانسل روالی معکوس را در پیش گرفت و نرخ مکالمات برای مشترکان دائمی خود را کاهش داد.
مشترکان دائمی ایرانسل که تا پیش از تیرماه سال جاری با تعرفه 625 ریال با مشترکان همراه اول و تلفن ثابت مکالمه می‌کردند، به یکباره با تعرفه 499 ریالی مواجه شدند.

ایرانسل کمترین تعرفه مکالماتی را برای مشترکان دائمی خود ارائه کرد و در سه سطح تماس‌های برون شبکه (با همراه اول و رایتل)، درون شبکه و تلفن ثابت تعرفه 499 ریال را اختیار کرد.

با توجه به اینکه بیش از 90 درصد مشترکان این اپراتور را اعتباری‌ها تشکیل می‌دهند و تنها یک میلیون مشترک دائمی برای ایرانسل وجود دارد، چنین تصمیمی بعید به نظر می‌رسد که برای حمایت از مشترکان این اپراتور در نظر گرفته شده باشد زیرا مشترکان اعتباری ایرانسل بالغ بر 24 میلیون کاربر است و جامعه آماری بالاتری دارد.

مصوبه ترابردپذیری شماره‌های موبایل کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، موجب چنین تصمیمی از سوی ایرانسل شده تا به واسطه آن در آینده بتواند مشترکان دائمی همراه اول را به سمت شبکه خود بکشاند.

ترابردپذیری امکان تغییر اپراتور را با حفظ شماره برای مشترکان فراهم می‌کند و بر این اساس به عنوان مثال مشترکان همراه اول با مناسب دیدن تعرفه‌ها و کیفیت اپراتور دیگر می‌توانند با همان شماره به اپراتور مورد نظر مهاجرت کنند.

اما بعد از تدوین لیست تعرفه‌های جدید از سوی اپراتورها، لیست تعرفه‌های دائمی ایرانسل مجددا بروز شده و نرخ‌ها در آن تغییر کرده است.

تعرفه یک دقیقه مکالمه درون شبکه ایرانسل در آخرین تغییر و تحولات 620 ریال، برون شبکه 852 ریال و تماس با تلفن ثابت نیز 852 ریال بوده که در لیست تعرفه‌های اخیر این شرکت که بر روی سایت آن نیز قرار گرفته آمده است:

تماس داخل شبکه : 669 ریال

تماس برون شبکه: 929 ریال

تماس با تلفن ثابت: 799 ریال

در حالیکه درباره تغییر تعرفه‌های سیم‌کارت‌های اعتباری هیچ اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است اما با این اقدام، مجموع تماس مشترکان اعتباری ایرانسل با موبایل افزایش و با تلفن ثابت کاهش یافته است.

لیست تعرفه‌های اپراتورها در آخرین بروزرسانی به شرح زیر بود که اکنون ایرانسل تعرفه‌های اعتباری خود را تغییر داده است:

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک