رحیمی: وزارت خارجه سفیر فرانسه را احضار کند

رحیمی: وزارت خارجه سفیر فرانسه را احضار کند

خبرگزاری تسنیم: عضو ستاد یاری فلسطین با اشاره به رویکرد دولت فرانسه در قبال حوادث غزه و مخالفت این دولت با برگزاری تجمعات در حمایت از مردم غزه گفت: دستگاه دیپلماسی ایران سفیر فرانسه را به منظور بیان مراتب اعتراض ملت ایران احضار کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مجتبی رحیمی عضو ستاد یاری فلسطین (سیف) بعد از ظهر امروز یکشنبه در تجمع خودجوش مردمی و دانشجویی و در اعتراض به رویکرد دولت فرانسه در قبال حوادث غزه سخنانی را مطرح کرد.

وی اظهار داشت: حاضران در این تجمع صدای اعتراض خود را نسبت به رویکرد دولت فرانسه در قبال حوادث غزه اعلام می‌کنند.

رحیمی گفت: ما امروز وظیفه خود می‌دانیم نسبت به سکوت مجامع بین‌المللی و بخصوص کشورهای اروپایی نسبت به جنایات غزه بی‌تفاوت نباشیم و با حضور خود در این تجمع مراتب اعتراض خودمان را نسبت به این رویکرد فرانسه اعلام کنیم تا مردم از این کشور به منظور سکوت در قبال کشتار مردم غزه توضیح بخواهند. 

این عضو ستاد یاری فلسطین با اشاره به اینکه دنیا امروز باید تکلیف خود را در مقابل رژیم صهیونیستی اسرائیل انجام دهد، گفت: اگر کشور فرانسه با رژیم صهیونیستی همسو باشد، ما هیچ مانعی نمی‌بینیم که مرگ بر فرانسه سر ندهیم زیرا مرگ بر فرانسه روی دیگر مرگ بر اسرائیل است.

رحیمی با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان در این خصوص گفت: دستگاه دیپلماسی نباید مخالف صدای آزادگان باشد و نیاز است در این زمینه تحرک بیشتری داشته باشد. 

وی با بیان اینکه بحث انرژی هسته‌ای و مذاکره نباید باعث خفه شدن صدای آزادگان شود، افزود: عزت امروز ما در مذاکرات دفاع از مردم غزه و حمایت از مخالفان این حادثه در سرتاسر جهان است و همه باید نسبت به دورویی‌ها اعتراض کنیم. 

رحیمی با اشاره به اینکه شعار مرگ بر بانکی‌مون مرگ بر دیکتاتوری است که در برابر حوادث غزه سکوت کرده است، یادآور شد: وقتی می‌گوییم مرگ بر بانکی‌مون منظورمان جامعه جهانی نیست و مدنظر ما دیکتاتوری است که در برابر حوادث غزه سکوت می‌کند. 

وی ضمن درخواست از دستگاه دیپلماسی برای احضار سفر فرانسه به منظور جلوگیری از اعتراض مردم این کشور نسبت به حوادث غزه نیز گفت: دستگاه دیپلماسی ما سفیر فرانسه را احضار کند و اعتراض خود را نسبت به این رویکرد فرانسه اعلام کند تا این سینه پردرد ما آرام شود. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon