اعدامی که با حفظ کل قرآن از قصاص نجات یافت

اعدامی که با حفظ کل قرآن از قصاص نجات یافت

خبرگزاری تسنیم:جوانی که ۸ سال پیش در درگیری جوان دیگری را در شهرکرد به قتل رسانده بود، با پیگیری‌های مجمع خیرین سلامت و تعهد ساخت پایگاه اورژانس به نام مقتول با گذشت خانواده مقتول از اعدام نجات یافت. همچنین، این جوان در زندان حافظ کل قرآن شده است.

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، سید سعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با تشکر از اقدامات مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: رایزنی‌ها و تلاش‌های مجمع خیرین سلامت در جلب رضایت از خانواده مقتول شهر کردی و رهایی جوان اعدامی از مرگ  قابل تقدیر و ستایش است.

زمانیان در مورد تلاش‌های صورت گرفته مجمع خیرین سلامت استان چهارمحال و بختیاری در جلب رضایت خانواده شهرکردی و رضایت و گذشت آنها از حق قصاص عنوان کرد: اقدامات مجمع خیرین سلامت در جلب رضایت از خانواده مقتول و ساخت پایگاه اورژانس در روستای چالشتر قابل ستایش است.

وی افزود: در اخذ رضایت از خانواده مقتول که قصاص حق شان بود، نباید از زحمات اعضای مجمع خیرین سلامت استان چهار محال و بختیاری و بزرگان محلی و بستگان مقتول چشم پوشی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد گذشت خانواده مقتول از قصاص و تبعات انسانی این امر در جامعه بیان داشت: خانواده مقتول و بستگان آنها که در راه نجات جوان اعدامی تلاش کردند در خاطره‌ها باقی می‌ماند و بخشش جوان اعدامی که از دوستان مقتول بوده است، قابل تقدیر و تشکر است.

زمانیان در مورد فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت در استان چهار محال و بختیاری افزود: نمی‌توان از تلاش‌های اعضای مجمع خیرین سلامت که همگی از ایثارگران و زخمتکشان هستند چشم پوشی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای مجمع خیرین سلامت در استان چهار محال و بختیاری از خیرین فعال کشور و ایثارگر هستند و بسیار زحمت می‌کشند.

وی افزود: ساخت بیمارستان، خانه بهداشت و مراکز درمانی در استان چهار محال و بختیاری و مناطق محروم از اقدامات مجمع  خیرین سلامت است.

زمانیان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود که قاتل در دوران تحمل  حافظ کل  قرآن شده بود، گفت: بله، این جوان در طول مدت حبس توانست که حافظ قرآن شود و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته خانواده مقتول از حق خود برای قصاص اعدام گذشتند.

بنا بر این گزارش، جوانی که 8 سال پیش در درگیری جوان دیگری را در شهرکرد به قتل رسانده بود با پیگیری‌های مجمع خیرین سلامت، بزرگان محلی و تعهد ساخت پایگاه اورژانس به نام مقتول در روستای چالشتر و با هزینه یک میلیارد ریال تا پایان امسال در دو 2 طبقه و با زیر بنای 200 متر مربع از حق قصاص اعدام گذشت کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon