آموزش و پرورش غیرمتمرکز پایه‌گذاری شود


آموزش و پرورش غیرمتمرکز پایه‌گذاری شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک سازمان به شدت متمرکز است و باید آموزش و پرورش غیرمتمرکز را پایه‌گذاری کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، علی‌اصغر فانی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران آموزش و پرورش مناطق 28 گانه گیلان، اظهار کرد: تربیت دانش‌آموزان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه برنامه محوری اولویت نخست آموزش و پرورش در کشور است، گفت: به دنبال عقلانیت و تدبیر در اجرای نظام بنیادین آموزش و پرورش هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت معلمان، اولیای دانش‌آموزان، دانش‌آموزان وشوراهای آموزش و پرورش امری ضروری برای توسعه اموزش و پرورش است، گفت: وزارت اموزش و پرورش یک نهاد فرا وزارتخانه‌ای است.

فانی با اشاره به فعالیت یک‌میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور بر عهده این وزارتخانه است.

وی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، گفت: بر اساس این طرح رتبه بندی، پژوهش ها و شایستگی های حرفه ای در رتبه  معلمان اثرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش به استخدام معلم جدید در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد:  معتقدیم باید اولویت استخدام در آموزش و پرورش با فرزندان فرهنگیان باشد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به حوزه پرورشی، تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برخی مناطق با کمبود نیرو و در برخی مناطق شاهد مازاد نیرو هستیم که این مسئله با ساماندهی منابع انسانی برطرف می‌شود.

فانی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا معلومات و تحصیلان معلمان را افزایش دهیم و به همین منظور بیش از یک‌صد پردیس و مرکز دانشگاهی فرهنگیان در کشورفعال است.

وی بر استانداردسازی مدارس تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش یک سازمان به شدت متمرکز است و باید آموزش و پرورش غیرمتمرکز را پایه‌گذاری کنیم.

فانی با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه کشور، افزود: دانش آموزانی که امروز در مدارس زیر دست معلمان تربیت می‌شوند گردانندگان اصلی آینده کشور هستند‌.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی معلمان، توسعه مشارکت، ساماندهی منابع انسانی و ارتقا کیفیت بهره‌وری از اولویت‌های برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: رویکرد فرهنگی آموزش و پرورش تقویت می‌شود.

فانی تصریح کرد: توسعه مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا، ساماندهی نیروهای سازمانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی و عملیاتی کردن بودجه امسال ‌پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه 12.5 میلیون دانش‌آموز امسال در مدارس کشور تحصیل می‌کنند، گفت: بالاترین سرمایه‌گذاری در کشور در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه توسعه مشارکت به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: شاهد رشد 26 درصدی توسعه مشارکت نسبت به سال گذشته هستیم.

فانی با بیان اینکه ارتقای مدیریت آموزشگاهی یکی از چهار اولویت آموزش و پرورش برای اجرا در امسال است، تصریح کرد: از مهرماه 93 به همین منظور طرح تعالی در هفت هزار مدرسه کشور  اجرایی می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه در سال گذشته 12.5 درصد بیشتر از بودجه مصوب اعتبار گرفتیم، افزود: 99 درصد این اعتبار حقوق معلمان بوده است.

فانی با بیان اینکه منزلت، هویت و برکت سه رکنی است که در دولت یازدهم مورد توجه است، تصریح کرد:  افزود: آموزش و پرورش کارکردهای زیادی دارد  در امسال کارکرد فرهنگی آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش با خرد گرایی و عقلانیت به دنبال توسعه و تعالی جامعه است؛ افزود: به برکت وجود فرهنگیان دلسوز در وزارت آموزش و پرورش شاهد رشد و بالندگی کشور هستیم و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش کلید تحول در این نهاد است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش آینده کشور را می‌سازد و فقط یک دستگاه دولتی نیست بلکه احیاگر و فعال در مهمترین رکن سرمایه‌ای کشور یعنی منابع انسانی است.

فانی با بیان اینکه هر کشوری به سرمایه‌های انسانی خویش می‌بالد، گفت: سرمایه انسانی شاخص توسعه یافتگی هر جامعه است.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس و معلمان باید اختیارشان در حوزه آموزش و پرورش افزایش یابد، تأکید کرد: به دنبال تمرکز زدایی در آموزش و پرورش هستیم، قطعا رتبه‌بندی معلمان و ارتقای سطح علمی معلمان از نتایج طرح تحول نظام آموزشی است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon