آیین‌نامه جدید چگونگی انتخاب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد

آیین‌نامه جدید چگونگی انتخاب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد

خبرگزاری تسنیم: وزیر ورزش و جوانان آیین‌نامه جدید چگونگی انتخاب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی را جهت اجرا به معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارت‌خانه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی به استناد تبصره ذیل ماده 7 اساس‌نامه فدراسیون‌های ورزشی مورخ 11 اردیبهشت سال 1381 هیئت وزیران، آیین‌نامه جدید چگونگی انتخاب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی را جهت اجرا به معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ابلاغ کرد.

در آیین‌نامه جدید مدت ریاست فدراسیون برای هر شخص حداکثر 3 دوره 4 ساله است و افرادی که قبل از تصویب این آیین‌نامه مسئولیت ریاست فدراسیونی را به عهده داشته‌اند در صورت انتخاب می‌توانند حداکثر 4 دوره ریاست فدراسیون را به عهده بگیرند.

در این آیین‌نامه که نگاه تخصصی به موضوع روسای فدراسیون‌ها دارد در ماده 6 آن در خصوص شرایط احراز پست ریاست فدراسیون، دارا بودن حداقل 35 و حداکثر 70 سال سن مورد تاکید قرار گرفته است.

دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی معتبر یا معادل آن در رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی یا سابقه قابل قبول مدیریت، پیشینه  فعالیت ورزشی حداقل 5 سال در مقام ورزشکار در سطح استان یا مربی یا داور درجه 3 در همین ماده  تاکید شده است.

همچنین ارائه مدرک معتبر مبنی بر سابقه مدیریت از جمله ریاست یا نایب رئیسی یا دبیر کلی فدراسیون‌های ورزشی به مدت 5 سال، سابقه در پست معاونت مدیر کلی و بالاتر یا هم‌تراز در مشاغل دولتی به مدت 5 سال، سابقه ریاست در هیئت‌های ورزشی حداقل 10 سال و روسای کمیته‌های فدراسیون‌های ورزشی حداقل 10  سال در یکی از تبصره‌های این آیین‌نامه الزامی اعلام شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon