جذب ۲ هزار کارشناس حقوق در کشور برای تسریع در امور ثبتی


جذب 2 هزار کارشناس حقوق در کشور برای تسریع در امور ثبتی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در تلاش هستیم که تعداد گردش پرونده‌های ثبتی را کم کرده و در حال جذب ۲ هزار نیروی کارشناس حقوق برای تسریع در امور هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، ماشاالله گرامی ظهر امروز در همایش مشترک ستادی در امور ثبتی که فی ما بین سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان مراتع و جنگل‌ها برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ثبت در چند سال اخیر با گذر از لاک سنتی خود تلاش کرده تغییر روش داده و کارها را به صورت سیستمی انجام دهد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به حتی 100 گذشته افراد باید از حالت دستی و کاغذی خارج می‌شد، تصریح کرد: در همین زمینه بانک اطلاعات تشکیل شده و توانست پایه‌ای برای اقدامات سیستمی بعد باشد.

مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: ما در سازمان املاک در سال حدود 10 میلیون خدمت در سال انجام داده که منجر به 27 میلیون و 200 هزار مراجعه در مدل سنتی در یک سال می‌شده که اکنون تعداد مراجعات را به حدود 4 میلیون رساندیم.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که تعداد گردش پرونده‌های ثبتی را کم کرده و در حال جذب 2 هزار نیروی کارشناس حقوق برای تسریع در امور هستیم.

گرامی با تاکید بر اینکه مشکلاتی مانند زمین خواری و یا زمین‌هایی با چند مالک منحصر مربوط به ثبت نبوده، افزود: هرجا زمین گران و متولیان ضعیف عمل کرده و در میدان نبودند وسوسه برای دست درازی زیاد شده و در راستای مقابله با آن نیاز به صدور سند مالکیت داریم که این نیز به تنهایی کافی نبوده و باید موقعیت ملک در سامانه کاداستر ثبت شود.

وی گفت: به دنبال این هستیم که برای اراضی غیر شهری نیز سامانه کاداستر تعریف کرده تا آنها را در آن سامانه ثبت کنیم چرا که ملزم هستیم مالکیت را سامان دهیم .

مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: از 164 میلیون هکتار زمین در کشور بیشتر آن ملی بوده و برای 130 میلیون هکتار از آن سند مالکیت صادر شده و نیز 18 میلیون هکتار زمین زراعی داریم که کارهای آن مربوط به منابع طبیعی و حفاظت از اراضی بوده و حدود 1 میلیون هکتار زمین موقوفی داشته که مربوط به سازمان اوقاف است.

وی بیان کرد: کل مساحت شهری یک میلیون و 200 هزار هکتار بوده که آنها جز مالکیت شخصی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon