۱۰ میلیارد تومان سهام برای راه آهن گرگان - بجنورد گرفته شده است


10 میلیارد تومان سهام برای راه آهن گرگان - بجنورد گرفته شده است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر راه و شهرسازی تامین منابع مالی را از مشکلات ساخت راه‌آهن گرگان- بجنورد اعلام کرد و گفت: تاکنون از محل فروش سهام ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی نورزاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه سازی استان گلستان اظهار کرد: برای تامین منابع مالی دیگر آن نیز باید از طریق فاینانس اقدام کرد.

وی افزود: بورس اوراق بهادار، فروش اوراق مشارکت، استفاده از وجوه صندوق های بیمه و بازنشستگی و استفاده از دارایی های بی مصرف و یا کم مصرف واحدهای اقتصادی از جمله راه های تامین منابع داخلی برای پروژه های زیرساختی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بستر لازم برای آسان سازی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش راه آهن از طریق وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است.

نورزاد افزود: با توجه به سرمایه‌بر بودن طرح های زیرساختی حمل و نقل، تامین مالی طرح ها با بهره گیری از فایناس داخلی و خارجی انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی در توسعه خطوط ریلی در کشور،  از بیش از 4 هزار و 700 کیلومتر راه آهن در دست ساخت خبر داد.

وی تصریح کرد: بزرگراه بهشهر- قوچان نیز از پروژه های مهم کشور و جزء پنج پروژه اصلی وزارت راه و شهرسازی است که برای اجرای آن، قرارداد تهیه شده و اکنون آماده کار است.

نورزاد، طول این بزرگراه را 540 کیلومتر اعلام کرد و افزود:  تاکنون 300 کیلومتر آن  به اتمام رسیده و بیش از 200 کیلومتر باقی مانده نیز، قطعه بندی شده و پیمانکار در حال کار است.

انتهای پیام/ آ

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon