تعداد کتابخانه مستقل و مشارکتی آذربایجان غربی افزایش یافت

تعداد کتابخانه مستقل و مشارکتی آذربایجان غربی افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از برخورداری شهرهای مختلف این استان از ۱۱۷ کتابخانه مستقل و مشارکتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علی فیروز در اولین جشنواره خیرین کتابخانه ساز بوکان اظهار کرد: ما دو نوع آموزش داریم آموزش رسمی که آموزش وپرورش و دانشگاه ها متولی آن هستند و در مقطع خاصی اقشار مختلف را پوشش می دهند ولی آموزش باید فراگیر باشد وتمام دوره های زندگی را فراگیرد.

وی گفت: در کنار آموزش رسمی یک نوع آموزش غیر رسمی وجود دارد که متولی آن کتابخانه ها هستند و به عنوان یک دانشگاه عمومی وظیفه دارد که تمام اقشار را در بر گیرد.

فیروز تصریح کرد: با توجه به ارزشی که این امر دارد تمام بزرگان دینی، علمی وادبی ما سفارش کرده اند که مردم باید کتاب بخوانند که این جنبه اموزشی این امر است.

وی افزود: قبل از انقلاب ما 9 باب کتابخانه در استان داشیم بعد از انقلاب دولت تمام تلاش خود را کرده است که این امر را افزایش دهد و در حال حاضر 68 کتابخانه وجود دارد جمعاً 117 کتابخانه مستقل و مشارکتی وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: در هر جامعه‌ای اول باید فرهنگ توسعه پیدا کند تا بتواند در سایر زمینه ها هم پیشرفت کند لازمه توسعه کتابخانه سازی وکتابخوانی هم این است که خیرین به این سمت سوق داده شوند چون منابع دولت محدود است و نیازها هم نامحدود.

فیروز بیان کرد: درباره سرانه کتاب در حال حاضر بیش از یک میلیون جلد کتاب در 68باب کتابخانه استان داریم  واز نظر تعداد کتابخانه ها در استان برای هر 100 نفر  40/1 فضا داریم که بالاترین میانگین کشور است.

فیروز اظهار کرد: امیدواریم با برپایی جشنواره ها و کمک خیرین بتوانیم این سرانه ها را بالا ببریم و به افق لازم در سال 1404 که 8 متر فضا برای هر نفر است برسیم، در حال حاضر 60 هزار نفر در سطح استان عضو هستند کسانی که به طور دائم به کتابخانه ها مراجعه می کنند.

وی افزود: پانزدهم شهریور زمان برگزاری جشنواره پایانی خیرین کتابخانه سازی استانی است که جشنواره برتر از بین 8 جشنواره ای که در شهرهای استان  برگزار شده انتخاب می شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon