نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و تراکتورسازی در لیگ بر‌تر


نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و تراکتورسازی در لیگ بر‌تر

خبرگزاری تسنیم: تیم‌های فوتبال صبای قم و تراکتورسازی تبریز یکی از دیدارهای هفته پنجم لیگ بر‌تر فوتبال کشور را در فصل جدید در قم برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، تیم فوتبال صبای قم که با کسب 8 امتیاز از 4 بازی گذشته عملکرد قابل قبولی در دیدارهای گذشته داشته است میزبانی تیمی است که رسول خطیبی روی نیمکت آن می‌نشیند.

به بهانه دیدار هفته پنجم دو تیم نگاهی داریم بر سوابق رویارویی صبا و تراکتورسازی در ادوار لیگ بر‌تر در شرایطی که هر دو تیم امیدوارند برنده این بازی باشند.

تیم فوتبال صبای قم تا قبل از لیگ بر‌تر فوتبال در فصل 88-87 با نام صبا باتری تهران در مسابقات لیگ بر‌تر حاضر بود و به همین دلیل مسابقات صبا تا پیش از این تاریخ به دلیل اینکه این تیم هویت دیگری داشته است مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

نخستین رویارویی صبای قم و تراکتورسازی در تاریخ لیگ بر‌تر به روز جمعه 16 مرداد 1388 بر می‌گردد که در آن مسابقه صبای قم در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم مقابل تراکتورسازی 2 بر یک به پیروزی رسید در حالی که محمد نوری در آن مسابقه صبا را پیش انداخت و در نیمه دوم امیرحسین فشنگچی اختلاف را به 2 گل رساند اما گل دیرهنگام محمد ابراهیمی سبب شد دیدار دو تیم با برتری صبا خاتمه یابد در حالی که در آن مسابقه در ترکیب صبا بازیکنانی چون مهدی واعظی و حمید فرزانه و در ترکیب تراکتورسازی نفراتی چون مهرداد پولادی و عرفان اولروم بازی می‌کردند.

رضا عنایتی مهاجم سابق صبا 3 بار با پیراهن این تیم  برابر تراکتورسازی گلزنی کرده است

در مسابقه برگشت‌ در روز جمعه 13 آذر‌‌ همان سال در تبریز و در میان استقبال 60 هزار تماشاگر تبریزی، تراکتورسازی 3 بر یک صبای قم را شکست داد در شرایطی که در آن بازی تراکتور با گل زودهنگام فرهاد خیرخواه پیش افتاد و در نیمه دوم با گل‌های محمد ابراهیمی و امیر محبی در برابر تنها گل محسن بیاتی نیا کار را به سود خود به پایان برد در حالی که مرتضی اسدی از صبا و فرهاد خیرخواه از تراکتورسازی در آن مسابقه اخراج شدند.

سومین رویارویی صبای قم و تراکتورسازی در تاریخ لیگ بر‌تر مربوط به روز پنج شنبه 20 آبان سال 1389 است که در آن مسابقه صبای قم در خانه مقابل تراکتورسازی با تساوی بدون گل متوقف شد اما در مسابقه برگشت دو تیم در فصل 90-89 در ورزشگاه یادگار امام تبریز در روز یکشنبه 11 اردیبهشت سال 90 صبا در تبریز دست به کار بزرگی زد و با گل‌های علیرضا می‌رشفیعیان و محسن بیات در برابر تک گل جاسم کرار از روی نقظه پنالتی پیروز میدان شد و البته در آن بازی ابوالفضل حاجی‌زاده از صبای قم و جاسم کرار از تراکتورسازی هم اخراج شدند.

در بازی شماره 5 صبای قم و تراکتورسازی در فصل 91-90، دو تیم روز سه شنبه 11 مرداد 90 در هفته نخست لیگ بر‌تر در تبریز به مصاف هم رفتند که صبا در آن مسابقه هم حریف را در تبریز شکست داد در حالی که در آن مسابقه امیرحسین صادقی با پیراهن تراکتورسازی دروازه تیم خودی را گشود و محسن بیات و رضا عنایتی از روی نقطه پنالتی برای صبا و محمد ابراهیمی از روی نقطه پنالتی و فرزاد آشوبی برای میزبان گلزنی کردند.

فرید کریمی بازیکن فصول گذشته صبا که امسال به تراکتورسازی پیوسته است ، او یک بار با پیراهن صبا به تراکتور گل زده بود

نبرد ششم صبای قم و تراکتورسازی، در هفته هجدهم فصل 91-90، روز جمعه 16 دی ماه 1390 در قم برگزار شد که صبا در آن مسابقه برابر تراکتورسازی به تساوی 2 بر 2 رسید.

در آن مسابقه، سید محسن حسینی در ابتدای نیمه دوم تراکتور را پیش انداخت گل دقیقه 83 رضا عنایتی از روی نقطه پنالتی بازی را مساوی کرد و 2 دقیقه بعد عنایتی گل پیروزی بخش صبا را هم به ثمر رساند اما در فاصله یک دقیقه به پایان بازی، قاسم حدادی فر که رد آن زمان بازیکن تراکتورسازی بود بازی را به تساوی کشاند.

در فصل92-91 و در هفتمین رویارویی لیگ برتری صبای قم و تراکتورسازی، روز چهارشنبه 8 شهریور 1391، صبا که به طور کلی در تبریز همواره حریف سرسختی برای تراکتورسازی بوده این تیم را در تبریز با تساوی بدون گل متوقف کرد.

در بازی برگشت این فصل در 10 بهمن 1391، باز هم همانند دیدار رفت دو تیم در گلزنی ناکام بودند تا هر دو دیدار رفت و برگشت دو تیم بدون رد و بدل شدن گل به اتمام برسد در حالی که تراکتورسازی در آن مسابقه از حضور بازیکنانی چون فلاویو لوپز پرتغالی و قاسم دهنوی برخوردار بود.

بازی شماره 9 صبا و تراکتورسازی در لیگ بر‌تر 93-92 بود که روز 14 شهریور 92 برگزار شد و تراکتورسازی این بار جبران مافات کرد و در قم، 3 بر یک مقابل صبا صاحب برتری شد و فرشاد احمد‌زاده، سعید دقیقی و کریم انصاری فرد برای تراکتورسازی و فرید کریمی که حالا عضوی از تراکتورسازی است برای صبا گلزنی کردند.

کریم انصاری فرد یک بار در قم با پیراهن تراکتورسازی دروازه صبا را باز کرد اما او دیگر در تراکتورسازی حضور ندارد

دو تیم روز پنج شنبه 26 دی 92 در بازی برگشت خود در لیگ بر‌تر 93-92 در تبریز به مصاف هم رفتند و آخرین رویارویی رسمی خود را برگزار کردند که تساوی سرنوشت نهایی آن مسابقه بود.

گل سعید دقیقی در ابتدای نیمه دوم تبریزی‌ها را پیش انداخت اما گل دقیقه 88 ابوالفضل ابراهیمی سبب شد صبای قم یک امتیاز شیرین و باارزش را در تبریز به دست آورد البته صبا آن مسابقه را به دلیل اخراج مجید حیدری، با یک بازیکن کمتر به پایان برد.

به عبارت دیگر مسابقه عصر پنج شنبه دو تیم صبای قم و تراکتورسازی، مسابقه شماره 11 دو تیم در تاریخ لیگ بر‌تر از زمان انتقال صبا به قم و گرفتن نام صبای قم به جای صبا باتری تهران است در حالی که در تاریخ دیدارهای دو تیم، 3 پیروزی برای صبای قم، 2 پیروزی برای تراکتورسازی تبریز و 5 تساوی در بازی این دو تیم رقم خورده است.

سهم صبا از بازی‌های گذشته با تراکتورسازی 12 گل و 3 اخراجی و سهم حریف تبریزی 13 گل و 2 اخراجی بوده و هیچ یک از دو تیم هرگز نتوانسته حریف را با اختلاف بیش از 2 گل شکست دهد ضمن اینکه از آخرین پیروزی صبای قم بر تراکتورسازی بیش از 3 سال می‌گذرد.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای و تراکتورسازی تبریز در هفته پنجم چهاردهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال از ساعت 19 و 40 دقیقه روز پنج شنبه نهم مرداد در قم برگزار می‌شود.

گزارش از حامد اسماعیلی

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon