حادثه ۲۵ شوال تابلوی تابناک مبارزه روحانیت است


حادثه 25 شوال تابلوی تابناک مبارزه روحانیت است

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حادثه فیضیه نقطه عطف تاریخی و تابلو تابناک مبارزه روحانیت در دوران مبارزه‌های انقلابی بودهکه تا ابد ماندگار است.

آیت‌الله عباس‌کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره با اشاره به نقش مرجعیت در حادثه 25 شوال، اظهار کرد: مرجعیت و رهبری دینی نقش پیشتازی در نهضت امام خمینی (ره) بر پایه توجه به احکام شرع، لزوم تقویت باور‌ها، ارزش‌های اسلامی و مبارزه با فساد را داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره واقعه 25 شوال، افزود: در آن شرایط آیت الله گلپایگانی در مدرسه فیضیه به مناسبت شهادت رئیس مذهب شیعه اقامه عزا شد که از سوی دژخیمان با لباس مبدل آن مجلس صحنه قیام شد.

وی با اشاره به هدف رژیم شاه از آن حادثه، تصریح کرد: در آن شرایط رژیم شاه با هدف قرار دادن عزاداری و دیانت صحنه هتک حرمت روحانیت را فراهم کردند، زیرا آن‌ها نمی‌توانستند نقش روحانیت به رهبری مرجعیت دینی را بپذیرند.

آیت الله کعبی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه به ویژه مدرسه فیضیه در خنثی کردن توطئه‌ها، عنوان کرد: مراکز علمیه قم با مرکزیت مدرسه فضیه همیشه و در همه حال نقش پررنگی در هدایت ملت، حمایت ولایت فقیه، مبارزه با فساد، ظلم، تجاوز به حقوق ملت و حمایت از محرومان را در دوران رژیم ستمشاهی داشتند و این نقش پیوسته تا کنون ادامه داشته است.

عضو جامعه به مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره نقش هدایتگری حوزه‌های علمیه، گفت: حوزه‌های علمیه از دیرباز تا کنون سعی در هدایت افکار عمومی جامعه به سمت معنویت، راهنمایی مسئولان کشور و امر به معروف در جامعه را بر عهده داشته‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مردم ایران، تاکید کرد: ملت ایران مردمی هستند که از عمق جان به خدا و اهل بیت (ع) معتقد است و روحانیت اصیل شیعه نیز نماد حقانیت، مشروعیت بخشی، مقبولیت سازی، راهنمای و هدایت مردم را بر عهده دارند.

آیت الله کعبی با اشاره به تلاش‌های روحانیون از ابتدا تا کنون، اظهار کرد: طلاب و روحانیون در همه حال برای انسجام بخشی و وحدت آفرینی بین مردم تلاش می‌کنند تا با داشتن یک اتحاد و انسجام واحد در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به واقعه فیضیه، افزود: این حادثه نقطه عطف تاریخی و تابلو تابناک مبارزه روحانیت در دوران مبارزه‌های انقلابی است که تا ابد ماندگار است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon