هفته فرهنگی بوشهر در اتیوپی برگزار می‌شود


هفته فرهنگی بوشهر در اتیوپی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: به‌زودی مقدمات برگزاری هفته فرهنگی بوشهر در کشور اتیوپی فراهم می‌شود و هنرمندان استان بوشهر در رشته‌های مختلف به اجرای برنامه می پردازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهرو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، حمیده ماحوزی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی و مسئولان استان بوشهر با اشاره به فرهنگ و هنرو ادب این استان در رشته‌های مختلف در کشور حائز رتبه برتر است اظهار کرد: اکنون انجمن بسیاری از رشته‌های فرهنگی و هنری در بوشهر راه‌اندازی شده و با عنایت به مقررات موجود به‌زودی انجمن موسیقی بوشهر با هیئت مدیره جدید آغاز بکار می‌کند.

وی افزود: اگرچه از اعتبار دوساله انجمن فعلی چند ماهی باقی مانده است، اما نظر به مذاکراتی که با رئیس انجمن موسیقی کشور شده و توافق رئیس کنونی انجمن موسیقی بوشهر مبنی بر تسریع در تغییرات اعضا هیئت مدیره، بزودی برابر مقررات اعضا جدید انتخاب می‌شوند.

ماحوزی از راه‌اندازی خانه موسیقی در بوشهر خبرداد و تصریح کرد: راه اندازی خانه موسیقی از اولویت‌های کاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان است که بزودی برابر مقررات مقدمات راه اندازی آن فراهم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با اشاره به اینکه این اداره کل کنسرت‌های موسیقی دارای مجوز حمایت لازم می‌کند، گفت: هنر موسیقی مورد قبول جامعه و مردم است و ارزش ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر در رشته موسیقی گفت: سالن، هنرمند خوب،استاد موسیقی، مخاطب علاقه‌مند از ظرفیت‌های موسیقی استان بوشهر است که باید از آن بهره جست.

ماحوزی در زمینه مجوز برپایی و اجرای برنامه‌های موسیقی در استان گفت: گروه‌های موسیقی خارج استان که متقاضی اجرای موسیقی در استان هستند باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد باشند و گروه‌های دارای سبک پاپ در درون استان نیز جهت اجرا در داخل استان باید دارای مجوز از تهران باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: گروه‌های فعال موسیقی دراستان که دارای سبک موسیقی بومی بوده مجوز آنها جهت اجرا در استان و یا سایر استانها از طرف اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر ظرفیت برگزاری برنامه‌های گوناگون فرهنگی در سایر نقاط جهان دارد گفت: استان بوشهر با داشتن پیشینه غنی فرهنگی و هنری دارای رتبه و جایگاه برتری در کشور است به‌گونه‌ای که فرهنگ و هنر استان بوشهر در کشور دارای رتبه برتر است.

ماحوزی از ارتباط فرهنگی با کشوراتیوپی خبرداد و گفت: در هفته‌های فرهنگی هنرمندان توانای‌هایی در ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری دارند و می‌توانند خدمات خود را به نحو ویژه انجام دهند.

وی با بیان اینکه کشورهای زیادی به موسیقی بوشهر علاقه‌مند هستند گفت: اکنون هنرمندان در رشته‌های تئاتر، تئاتر آیینی، هنرهای تجسمی، موسیقی شهرت جهانی دارند و می‌توانند به نحو مطلوب خدمات خود را عرضه کنند.

انتهای پیام/ج


 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon