فدراسیون دوومیدانی در حد نصاب ورودی بازی‌های آسیایی تجدیدنظر کند


فدراسیون دوومیدانی در حد نصاب ورودی بازی‌های آسیایی تجدیدنظر کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت دو و میدانی قم با بیان اینکه عدم حضور تیم‌های صنعتی در لیگ دو و میدانی سبب افت کیفی لیگ می‌شود گفت: فدراسیون دو و میدانی در حد نصاب ورودی بازی‌های آسیایی اینچئون تجدید نظر کند.

علی رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم درباره برگزاری مرحله سوم لیگ بر‌تر دو و میدانی کشور اظهار کرد: در آخرین مرحله مسابقات لیگ بر‌تر، 2 دو و میدانی کار قمی در ماده‌های مربوط به خود قهرمان شدند و گردن آویز طلا را به دست آوردند اما رکورد کسب شده این ورزشکاران و دیگر دو و میدانی کاران صاحب نام کشور با حد نصاب اعلام شده فدراسیون دو و میدانی اختلاف فاحشی دارد.

وی گفت: محمد محسن ربانی در پرش با نیزه 5 متر و 5 سانتی متر پرید و در پرش حد نصاب بازی‌های آسیایی دچار آسیب دیدگی شد و میلاد دریساوی در پرش سه گام، 15 متر و 80 سانتی متر پرید و او نیز نتوانست به رکورد اعلام شده برسد.

رئیس هیئت دو و میدانی قم افزود: سجاد مرادی که 2 سال قبل مدال آسیایی کسب کرده و افتخارات بزرگی برای کشور به دست آورده به همراه چند چهره ملی پوش دیگر که همگی از نفرات بر‌تر دو و میدانی ایران هستند نتوانستند این حد نصاب را به دست آوردند در حالی وضعیت حضور این ورزشکاران در بازی‌های آسیایی هنوز مشخص نیست.

رضایی عنوان کرد: رکوردهای مد نظر فدراسیون دو و میدانی با این دید تدوین شده که این ورزشکاران در مسابقات بین المللی با حضور نفرات صاحب نام و توانمند شرکت می‌کنند اما فدراسیون نتوانست شرایط حضور آن‌ها در مسابقات بین المللی معتبر را فراهم کند و آن‌ها بدون حضور در این مسابقات، وارد کارزار لیگ دو و میدانی شدند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل نرسیدن ورزشکاران به حد نصاب اعلام شده، بی‌رقیب بودن این ورزشکاران در مواد مربوط به خود است و سبب شده تلاش و انگیزه برای رقابت بیشتر و کسب رکوردهای بالا‌تر به شکل محسوسی کاهش پیدا کند.

رئیس هیئت دو و میدانی قم تصریح کرد: کمیته فنی فرداسیون دو و میدانی و کمیته ملی المپیک تکلیف ورزشکاران حاضر در بازی‌های آسیایی را مشخص می‌کنند اما فکر می‌کنم ربانی در این مسابقات حاضر باشد و بعید است او گزینش نشود اما در مورد میلاد دریساوی شرایط متفاوت است و هنوز مشخص نیست او به اینچئون می‌رود یا خیر.

رضایی اظهار کرد: یکی از مشکلات پیش روی دو و میدانی کاران این است که علاوه بر کسب مدال و غلبه بر رقیبان خود باید رکورد مورد نظر را هم به دست آوردند در حالی که شما می بینید هادی علیزاده پورنیا در کشتی حریفانش را در انتخابی شکست می دهد در فهرست نفرات اعزامی به اینچئون قرار می گیرد یا امیر مهدی زاده در کاراته درفشی پور را شکست می دهد و او نیز ملی پوش می شود اما این وضعیت در دو و میدانی وجود ندارد.

وی گفت: در کسب رکوردهای استاندارد، وضعیت برگزاری لیگ دو و میدانی نیز اثر بسیار مهمی دارد و وقتی تیم هایی چون پیکان و ذوب آهن به دلیل مشکلات مالی در لیگ دو و میدانی شرکت نمی کنند کیفیت فنی لیگ افت پیدا می کند و در نهایت این دو و میدانی و ورزشکاران ملی هستند که آسیب می بینند.

رئیس هیئت دو و میدانی قم در بخش دیگری از صحبت های خود درباره پیشرفت دو و میدانی قم بیان کرد:حضور محمد محسن ربانی و میلاد دریساوی در ترکیب تیم ملی دو و میدانی بزرگسالان کشورمان، موفقیت محمد سبب کار در قالب تیم ملی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، درخشش دختران نوجوان و جوان دو و میدانی کار قمی در مسابقات منطقه‌ای کشور و عملکرد درخشان پسران دو و میدانی کار در مسابقات پایه قهرمانی کشور قم را یکی از قطب‌های دو و میدانی قم کشور کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: شرایط مالی قهرمانان دو و میدانی قم مطلوب نیست و حتی باید گفت وضعیت قرارداد مالی ملی پوشان دو و میدانی بغرنج است چنان که محسن ربانی برای نخستین بار بدون باشگاه در مسابقات امسال لیگ بر‌تر شرکت کرد و دریساوی هم با قرارداد نازل 10 میلیون تومانی در مسابقات حضور یافت که واقعا مبلغ قرارداد بسیار پایینی است و اگر اسپانسری برای این ورزشکاران باشد که یک دهم هزینه یک فوتبالیست درجه 3 هزینه کند بدون شک در بازی‌های آسیایی نتیجه می‌گیرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon