جشنواره‌‌های منطقه‌ای تئاتر در بوشهر برگزار می‌شود


جشنواره‌‌های منطقه‌ای تئاتر در بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن‌های نمایشی استان بوشهر گفت: چهارجشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان، بسیج، سوره ماه و فجر در این استان برگزار می‌شود و این در حالی است که پیشنهاد برگزاری جشنواره بین المللی تئاترخلیج فارس ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دیر، جهانشیر یاراحمدی  عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان شهرستان دیر با بیان اینکه پیشکسوتان تئاتر استان بوشهر ساماندهی  می‌شوند اظهار کرد: در استان بوشهر بیش از 250 نفر پیشکسوت 60 سال به بالا در زمینه تئاتر وجود دارد که امسال ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه  تئاترشهر در بوشهر تاسیس می‌شود افزود: با موافقت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر شهر که  یکی از مطالبات جامعه تئاتر استان بوشهر است تاسیس می‌شود.

یاراحمدی از هنر به عنوان یک کالای فرهنگی یاد کرد و گفت: هنر یک کالای فرهنگی است که اگرهر نهاد یا ارگانی بخواهد در حوزه هنر کاری انجام دهد باید از مسیر فرهنگ و ارشاد عبور کند و مجوز بگیرد اما متاسفانه تا کنون این امر به شکلی کم رنگ صورت می گرفته است که باید با تعامل با ادارات این مسئله حل شود.

رئیس انجمن‌های نمایشی استان بوشهربا بیان اینکه بانک اطلاعاتی هنرمندان انجمن‌های نمایشی بوشهر راه‌اندازی می‌شود گفت: در استان بوشهر دو هزارنفر هنرمند در زمینه تئاتر در حال فعالیت هستند که برای شناسایی وضعیت هنرمندان بانک اطلاعات هنرمندان تئاتر راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال چهارجشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان، بسیج، سوره ماه و فجر دراین استان برگزار می‌شود افزود: توسعه تئاتراستان هدف این انجمن است که بجد دنبال می‌شود و برگزاری این جشنواره‌ها نیز در این ارتباط است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خلیج فارس ارائه شده، بیان کرد: به سبب ساحل مشترک وطولانی استان بوشهر با خلیج فارس واهمیت این دریا درعرصه بین المللی پیشنهاد برگزاری جشنواره بین المللی تئاترخلیج فارس به مرکز ارائه شده است که امیدواریم به تصویب نهایی برسد.

یار احمدی از ساماندهی پیشکسوتان تئاتر استان خبر داد و افزود: در استان بوشهر بیش از 250 نفر  پیشکسوت 60 سال به بالا در زمینه تئاتر وجود دارد که امسال ساماندهی می‌شوند.

وی به نقش مهم تفاهم و هم افزایی در توسعه تئاتراشاره کرد وگفت: هنرمندان باید با همدیگر تفاهم داشته باشند و حل مشکلات آنان به این امرمهم بستگی دارد.

رئیس انجمن‌های نمایشی استان بوشهرافزود: بار تئاتر استان را یک نفربه تنهایی نمی‌تواند به دوش بکشد بلکه باید یک تفکر و خرد جمعی شکل بگیرد که بجد آن را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تئاتر شهرستان دیراز فعال‌ترین شهرستان های کشوراست  افزود: با تعامل با اصحاب رسانه می‌توان این هنر را گسترش وبه کشور معرفی کرد.

یار احمدی به نقش رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های هنرمندان اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها باید فعالیت‌های  تئاتر استان را به نحو شایسته‌ای انعکاس دهند و هنرمندان نیز برای پیشرفت تئاتر استان باید با اصحاب رسانه تعامل خوب داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دیرگفت: تکیه بر توانمندی نیروها درعرصه هنرهای نمایشی و به کارگیری هنرمندان مجرب و متعهد در امر آموزش و تولید نمایش باید مورد توجه قرارگیرد.

غلامرضا ناطقی پور افزود: برای ایجاد یک حرکت نو درهنرهای نمایشی حمایت از تولید و به کارگیری شیوه‌های خلاق و نو در تولید و ارائه آثار هنری را در برنامه داریم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon