برخورد با قاچاق، نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی است


برخورد با قاچاق، نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر اینکه برخورد قهرآمیز با قاچاق راه حل مبارزه با قاچاق، در کشور نیست، ریشه کن کردن قاچاق را نیازمند همکاری و استفاده از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و خصوصی دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد تقوی با اشاره به موضوع قاچاق و اهمیت مبارزه با آن اظهار داشت: متاسفانه موضوع قاچاق به دلیل موقعیت اقتصادی و سیاسی کشورمان وجود دارد و این موضوع را در بسیاری از کالاهای کشور می‌توان یافت. 

وی با اشاره به موضوع قاچاق در بازار تلفن همراه کشور گفت: آسیب‌شناسی قاچاق تلفن همراه در کشورمان یک موضوع قدیمی است و بارها درباره آن سخن گفته شده است و برای برخورد با این موضوع کافی است اصناف به وظایف صنفی و تکالیف قانونی خود در این حوزه عمل کنند چرا که عمل به این وظایف تا حد زیادی از مشکل قاچاق تلفن همراه می‌کاهد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با انتقاد از مشکلات مربوط به گارانتی و جابه‌جایی قطعات در بازار تلفن همراه گفت: در این زمینه مهم‌ترین بحث، شناسایی کالای قاچاق از غیرقاچاق است لذا باید برنامه‌ریزی دقیقی برای رهگیری کالاها از نقطه ورود تا نقطه مصرف انجام شود.

تقوی در پایان برخورد قهرآمیز با موضوع قاچاق را یک راهکار مناسب ندانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تجربه کرده‌ایم که برخورد قهرآمیز با موضوع قاچاق جوابگو نیست چرا که این معضل ریشه در مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور دارد لذا برای ریشه‌کن کردن موضوع قاچاق باید از مجموعه توانایی تمامی دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی بهره برد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon