جذب هزار عضو هیئت‌علمی در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد تا پایان امسال

جذب هزار عضو هیئت‌علمی در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد تا پایان امسال

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی گفت: قرار است تا پایان امسال یک هزار عضو هیئت‌علمی در حوزه پزشکی جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، باقر لاریجانی قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی در نخستین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد، گفت: دانشگاه آزاد در مقوله پژوهش‌های علوم پزشکی جزو 40 کشور برتر جهان قرار است.

وی افزود: نظام ارائه خدمات ما در قالب شبکه بهداشت و درمان از جمله موفق‌ترین نظام‌های ارائه خدمات در جهان است که از کشورهای پیشرفته مورد اقتباس قرار گرفته است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی، گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد دارای 90 واحد دانشگاهی در حوزه علوم‌پزشکی، 1806 عضو هیئت‌علمی، حدود 61 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف، 1500 تخت بیمارستان در 10 بیمارستان در سطح کشور است.

لاریجانی افزود: تربیت منابع انسانی فعال در حوزه آموزش علوم‌پزشکی مبتنی بر نیازهای ملی و آمایش سرزمینی، گسترش تحصیلات تکمیلی در حوزه علوم پزشکی، توجه ویژه به گسترش حیطه‌های میان‌رشته‌ای با بهره‌مندی از بستر دانشگاه جامع، طراحی و گسترش رشته‌های موردنیاز بازار در عرصه سلامت و تعامل با دانشگاه‌های معتبر از مهمترین اقدامات انجام‌شده در این دانشگاه‌ها در حوزه پزشکی است.

 قائم‌‌مقام رئیس دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی با اشاره به اینکه حوزه علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش و تربیت نیروی‌انسانی حوزه سلامت است، گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یکی از 10 قطب برگزیده کشور برای برگزاری آزمون‌های جامع علوم‌پزشکی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه مهم دست‌اندرکاران حوزه علوم‌پزشکی، تأمین هیئت‌علمی مورد نیاز برای واحدها در مقاطع تحصیلات تکمیلی است، تصریح کرد: قرار است تا پایان امسال یک هزار عضو هیئت علمی جذب کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه لازم است هر شهری که دارای واحد دانشگاهی مجری رشته‌های علوم‌پزشکی است بیمارستانی وابسته به دانشگاه داشته باشد، گفت: برای راه‌اندازی 20 مرکز درمانی در کشور برنامه‌ریزی شده که از این تعداد 4 بیمارستان تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، در این جشنواره 17 نفر از برگزیدگان نخستین جشنواره علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد تقدیر شدند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon