گسترش شهرهای هوشمند در خاورمیانه برای جذب نیروی کار خارجی

گسترش شهرهای هوشمند در خاورمیانه برای جذب نیروی کار خارجی

خبرگزاری تسنیم: نشریه مید با اشاره به گسترش شهرهای هوشمند در منطقه خاورمیانه نوشت: در منطقه ای که به نیروی کار و تخصص مهاجران خارجی وابسته است، این شهرها به جذب و حفظ حجم بالایی از شهروندان کمک می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی مید، گسترش شهرهای هوشمند در خاورمیانه برای جذب و اسکان تعداد بالایی از شهروندان به کار رفته است.
«شهر هوشمند» اصطلاحی است که این روزها در سطح جهان زیاد به کار می رود. این اصطلاح به طور کلی در مورد مجموعه ای از فن آوری و ارتباطات به کار می رود که نه تنها بین مردم و خدمات شهری برقرار است، بلکه سیستم های بین دو ماشین را هم به یکدیگر مرتبط می سازد و یک دستگاه را مستقیما به دستگاه دیگر متصل می نماید.
مزایای این سیستم بسیار زیاد است. با این کار دیگر به انجام کارهایی مثل جمع آوری بلیط، پر کردن فرم و اندازه گیری نیاز نیست و بهره وری نیز افزایش می یابد. تکنولوژی گران قیمت است، اما از طریق نظارت و دریافت بازخوردها می توان جلوی بروز مشکلاتی نظیر قطع برق و گره های ترافیکی را گرفت و در هزینه ها صرفه جویی کرد. تکنولوژی همچنین می تواند هزینه های زیست محیطی را کاهش دهد، آلودگی در جاده ها را کم کند و از میزان مصرف انرژی در ساختمان ها بکاهد.
شهرهای هوشمند همچنین برای شهروندان جذابیت بیشتری دارند. هرچه زندگی در آنها آسان تر شود، مردم بیشتری تمایل به زندگی در آنها خواهند داشت. در منطقه ای که همچنان به شدت بر نیروی کار و تخصص مهاجران خارجی وابسته است، تمامی این عوامل به جذب و حفظ حجم بالایی از شهروندان کمک می کند. ارتباطات هوشمند در بخش آموزش و بهداشت و درمان می تواند سطح زندگی توده مردم را ارتقا بخشد.
کارشناسان از ایده بلندپروازانه ایجاد شهرهای هوشمند در کشورهای منطقه و به خصوص در امارات، عربستان و قطر تمجید می کنند، اما اذعان می کنند که آنها کاملا هوشمند نیستند. اما با ورود اجزاء تشکیل دهنده هوشمند به تقریبا همه پروژه ها، شهرهای کشورهای منطقه در حال پیوستن به خیل شهرهای هوشمند هستند.
انتهای پیام/ 154

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه