مدول اول تصفیه خانه آب پردیس با ۴ سال تأخیر به بهره برداری رسید

مدول اول تصفیه خانه آب پردیس با 4 سال تأخیر به بهره برداری رسید

خبرگزاری تسنیم: مدول اول تصفیه خانه آب شهر پردیس با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه، در حالی عصر دیروز به بهره برداری رسید که طبق گفته های وزیر نیروی دولت دهم، قرار بود در سال ۸۹ شاهد بهره برداری از آن باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم اکنون آب شرب شهر پردیس با جمعیت 200 هزار نفری با انتقال آب از سد لتیان و استحصال آب از چاههای فلمن تأمین می شود.

تاکنون کیفیت آب این شهر با اختلاط آب و کیفیت سنجی آن پیش و پس از اختلاط؛ تأمین می شد و آب به شبکه سراسری شرب این شهر تزریق می شد. اما عصر دیروز با بهره برداری از مدول اول فاضلاب شهر پردیس، از این پس با تصفیه 500 لیتر آب در ثانیه، آبی که از سد لتیان و چاههای فلمن تأمین می شود، مورد تصفیه با استانداردهای آب شرب قرار گرفته و سپس در شبکه آب لوله کشی شهر تزریق می شود.

علی نیکزاد که در سال 89 وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم بود، در میانه فروردین این سال در بازدید از پروژه تصفیه خانه آب شهر پردیس گفت: تا پایان سال 1389 پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر جدید پردیس به پایان رسیده و شهروندان این شهر از منابع آب آشامیدنی مناسب تری برخوردار خواهند شد.

این امر نه در سال 89 بلکه چهار سال بعد در میانه سال 93 و فقط برای فاز اول این طرح محقق شد و عصر دیروز با حضور استاندارد تهران، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران مدول اول تصفیه خانه آب شهر پردیس به بهره برداری رسید.

در برنامه تکمیل این تصفیه خانه دیده شده که با بهره برداری از مدول دوم آن، ظرفیت تصفیه آب در این تصفیه خانه به یک مترمکعب بر ثانیه برسد تا جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه