تهران نمی‌تواند برای شهرسازی کشور تصمیم بگیرد

تهران نمی‌تواند برای شهرسازی کشور تصمیم بگیرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که باید شهرها بر اساس مقتضیات محلی ساخته شوند گفت: تصمیمهای مربوط به شهرسازی را نمی‌توان از تهران برای سایر شهرهای کشور گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، احمد مسجد جامعی در سومین اجلاس ملی مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهر و مراکز استانها با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری همکاری دولت با شوراهای شهر است گفت: یکی از نکات مهم این دوره شورای شهر برقراری ارتباط خوب با دولت است.

وی با اشاره به  این که سند همکاری بین شوراهای شهر و وزارت راه و شهرسازی قرار بود در بهمن ماه سال گذشته نهایی شود گفت: بر اساس خواسته شورا این کار شش ماه به تأخیر افتاد تا در نهایت سه دستگاه مرتبط – شوراهای شهر، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی- به اجماع کامل برسند. با لحاظ شدن نظرات هر سه دستگاه در سند هزینه تقابلها بین آنها را مردم نخواهند پرداخت.

وی با بیان این که در نقاط مختلف کشور به دلیل فرهنگ متفاوت شاهد معماری متفاوتی هستیم گفت: تصمیمهای مربوط به شهرسازی را نمی‌توان از تهران برای سایر شهرهای کشور گرفت.

وی با تأکید بر این که همراه با تنوع درمعماری باید روزآمدی هم لحاظ کرد گفت:این سند در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوب شده است. براین اساس این سند می‌تواند با رویکردی که با تاریخ ما سازگار است مبنای حرکت در بخش معماری و شهرسازی قرار گیرد.

مسجدجامعی با اعلام اینکه طرح میدان امام خمینی(توپخانه سابق) تادو هفته دیگر قطعی می‌شود، گفت: باید به جای شهرسازی دولت‌محور به سمت شهرسازی مردم‌محور حرکت کنیم. همچنین شهرها باید براساس مقتضیات محلی ساخته شوند.

انتهای پیام

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه