روز دختران، روز شکوفه‌های ماندگار در بهار زندگی


روز دختران، روز شکوفه‌های ماندگار در بهار زندگی

خبرگزاری تسنیم: ششم شهریور برابر با یکم ذی القعده زادروز بزرگ بانوئی است که شیعه مفتخر به وجود مبارکشان است. روزی که به برکت وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) شایستگی و جایگاه دختران عالم بیش از پیش معنا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، وقتی نخستین نشانه‌های حضورت در دامان پاک مادر پدیدار شد گویی لبخند، عضوی ماندگار در چهره پدر شده بود، تو می‌آمدی تا برگ گل لطافت را عاشقانه تر بیاموزد و احساس، ظریفت تر بنوازد.

آن روز که سکوت با صدای گریه‌های کودکانه تو شکست مادر نخستین کسی بود که تو را به پاس رحمت بی کران الهی در آغوش گرفت و نامت را به برکت وجود سلاله آسمان امامت هم‌نام حضرت فاطمه معصومه(س) نهاد و پدر، نخستین کسی بود که تو را از پس صدای مردانه‌اش با مهری وصف ناپذیر، دخترم صدا کرد.

تو آمدی و دنیا دنیا برکت و رحمت را از آسمان بی‌کران مهربانی پرودگار بر زمین آوردی، شکوفه‌های گلبهی بهار نوازشگر هیمشگی گونه‌هایت شد و ماه انگار در چشمان پرمهر تو وجود گرفت و اینگونه زمین خواستار وجود نازنین موجودی به نام دختر  شد.

دعای فراوان برای دختردار شدن

بنابر برخی روایات و احادیث مستحب است انسان، در صورتى‌که از دختر داشتن محروم است، دست نیاز به جانب حق بردارد و براى دختردار شدن با حال اخلاص به درگاه حق دعا کند و بنالد.

حجت الاسلام حسین انصاریان کارشناس مذهبی در این باره می‌گوید: ابراهیم خلیل الله آن پیامبر بزرگ با داشتن فرزندى چون اسماعیل و اسحاق به درگاه حق برای دختردار شدن نالید، امام صادق (ع) هم دعاى ایشان را به این صورت نقل مى‌کند که از حضرت حق درخواست دختر کرد تا دست کم پس از مرگش گریه کننده و ناله کننده و یادآور داشته باشد.

وی افزود: هدفى که در این روایت بازگو شده خیلى مهم نیست، مهم اصل این مطلب است که پیغمبرى اولوالعزم از داشتن دختر محروم بود و براى رسیدن به این نعمت دعا کرد.

استاد حوزه و اخلاق با بیان اینکه اگر انسان پدر دختر باشد افتخار دارد چون رسول باکرامت اسلام (ص) پدر دختر بود، تصریح کرد: این همرنگى با رسول خدا(ص) در زندگى که با عنایت شدن دختر به انسان تحقق پیدا مى‌کند به واقع افتخار است و همانطور امام صادق (ع) فرمودند، پیامبر بزرگوار خدا پدر دختران بود.

وی با اشاره به اینکه اگر کسى دختر نداشت ولى داراى خواهر بود باز هم درى از رحمت حق بر وى باز شده است، گفت: امام جعفر صادق (ع) مى فرمایند: رسول حق (ص) فرمودند دختران چه خوبند، مهربان و نرم‌خو، مددکار و آماده به کار، انیس انسان، بابرکت، و علاقه‌مند به پاکیزگى و از باز از امام ششم (ع) نقل شده که فرمودند کسى که دو دختر، یا دو خواهر، یا دو عمه، یا دو خاله را سرپرستى کند، سرپرستى آن دو او را از آتش جهنم حفظ مى کند.

آغاز دهه کرامت در روز ملی دختران

امروز آغاز دهه پربرکتی است که با سالگرد ولادت فرخنده دختر گرامی هفتمین امام شیعیان حضرت امام موسی کاظم (ع) مزین شده است.

به راستی دختران نعمت‌های بی‌پایانی هستند که با وجود خود هر خانه‌ای را پربرکت و زندگی هر انسانی را سعادتمند می‌کنند.

دختران پاکدامن و ارزشمند ایران اسلامی و به ویژه شیعیان، این روز را که بهترین بهانه برای نامگذاری روز ملی دختران است ارج می‌نهند، دختران پاک‌‌نهادی که در فرهنگ و سبک زندگی اسلامی جایگاهی ویژه دارند و بی‌‌تردید همین رتبه و تراز بالا بهانه‌ای است برای غرب تا به دنبال سقوط و انحطاط جوامع اسلامی، آبرو و شأن دختران را نشانه رود تا به‌‌عنوان مادران آینده و زنانی ‌‌که مرد از دامانشان به معراج می‌رود، مورد هجمه‌‌های فرهنگی قرار ‌‌گیرند.‌

اما اینجا جمهوری اسلامی ایران است، سرزمینی که مریدان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام را در خود جای داده است؛ خاک این وطن عطرآگین از وجود پربرکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست، خواهر دردانه امام رئوف حضرت رضا (ع) که خود شکوهی آسمانی به زمین گلگون ایران داده است، دختران ایرانی به یقین با توسل به وجود مبارک کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) ارزش و جایگاه خود را ارج می‌‌نهند و بر خود می‌بالند در سرزمینی اسلامی پا به دنیا گذاشتند که پیامبر دخترش را پاره تن خود اعلام کرد و اعراب را از قعر جهالت و دخترکُشی نجات داد و به دنیا ثابت کرد که اسلام تنها دین محبت و اخلاص برای تمام انسان‌هاست، که دینی رئوف و ارزش‌گذار برای زنان است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon