پارک بانوان شهرستان ساوه در ۷ هکتار به بهره‌برداری رسید


پارک بانوان شهرستان ساوه در 7 هکتار به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری تسنیم: شهردار ساوه گفت: پارک بانوان ساوه در زمینی به مساحت ۷ هکتار با صرف ۱۳ میلیارد ریال اعتبار در پنجمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، کامران جوادی ظهر امروز در مراسم افتتاح پارک بانوان ساوه اظهار کرد: اگر پارکی هم برای خانم ها تاسیس می شود باید در نقاط مختلف شهری احداث گردد تا امکان استفاده بیشتر و دسترسی بهتر را برای بانوان فراهم نماید و هم استقبال خوبی از این مکان ها می شود و هم به بازدهی تربیتی خانواده ها می افزاید.

وی افزود: اگر ما ادعا داریم که در یک دولت، نظام و کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، باید بانوان بتوانند در این جامعه به‌راحتی و آزادانه در اماکنی همچون پارک‌های بانوان با استفاده از امکانات موجود به تفریح و ورزش بپردازند.

شهردار ساوه تصریح کرد: از آنجا که بانوان نقش مهمی در کانون خانواده و تربیت فرزندان دارند، توجه به ورزش و تفریح آنان در راستای زندگی بهتر، امری ضروری است.

جوادی با اشاره به ایمن سازی محدوده پارک از اشراف گفت: برای امنیت خاطر زنان در این پارک، به طول یک کیلومتر در ارتفاع 4 متر دیوارهای بتنی کار شده است.

وی افزود: ایجاد فضاها و پارک‌های ویژه بانوان جهت تفریح و سرگرمی، در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفت که باید در آماده سازی آن، رعایت امنیت اجتماعی، محصور بودن و مشرف نبودن ساختمان‌های اطراف به پارک زنان در نظر گرفته می شد.
شهردار ساوه تصریح کرد: پارک بانوان ساوه شامل فضای سبز، پارک جنگلی، پیست اسکیت، زمین بسکتبال، زمین والیبال ساحلی، زمین بازی کودک و سرویس بهداشتی و نمازخانه است.

جوادی با عنوان اینکه هدف اصلی برنامه‌ریزی شهری، سلامت، آسایش و زیبایی است گفت: مکان‌یابی فضای سبز شهری نیز به عنوان یکی از مهمترین عناصر محیط شهری سهم زیادی در مطلوبیت و مطبوعیت فضا از نظر شهروندان دارد.

وی افزود: این امر سبب کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و هزینه دسترسی شده و تحقق عدالت اجتماعی را به دنبال دارد و امکان زیست بهتر، رفاه و آسایش شهروندان را فراهم می‌آورد.

شهردار ساوه تصریح کرد: پارک‌های شهری دارای نقش اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی هستند و در عین حال شاخصی برای ارتقای کیفیت فضای زندگی و توسعه جامعه محسوب می‌شوند.

جوادی با اشاره به اهمیت احداث پارک بانوان گفت: ساخت این پارک یکی از نیازهای بانوان این شهر و گامی برای رشد فعالیت های اجتماعی آنان بوده و و پارک با هدف ایجاد فضایی سالم برای رشد و توسعه ورزش بانوان و بهره مندی آنان از خدمات شهری احداث می شود تا آنان بتوانند در محیطی آرام ورزش کنند.

وی با اشاره به احداث پارک بانوان در شهرستان ساوه افزود: ایجاد مکان‌های مناسب برای ورزش و تفریح، در جهت سالم نگهداشتن سلامتی انسان و در دسترس بودن فضاها برای همه ساکنان شهر و به وجود آوردن محیط های آرام در شهر می‌تواند به عنوان عاملی مهم در راستای سلامت اجتماعی و روانی عمل کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon