هشدار امنیتی وتروریستی در بریتانیا به درجه «خطر» افزایش یافت


هشدار امنیتی وتروریستی در بریتانیا به درجه «خطر» افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: ترزا مای وزیر کشور بریتانیا اعلام کرد که دولت این کشور هشدار امنیتی را به درجه «خطر» افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم این درجه، دومین درجه از هشدار امنیتی در بریتانیا است. این اقدام برای جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی در داخل بریتانیا اتخاذ شده که ممکن است در پی بحران های عراق و سوریه به وقوع بپیوندد.

 خانم مای در بیانیه ای اعلام کرد: «این اقدام به معنی این است که احتمال حمله تروریستی بسیار بالا است اما گزارش های اطلاعاتی درباره قریب الوقوع بودن آن وجود ندارد.»

او افزود: «افزایش درجه هشدار با تحولات در سوریه و عراق مرتبط است. آن جا گروه های تروریستی برای انجام حملاتی علیه غرب برنامه ریزی می کنند. احتمال این است که در این حملات شبه نظامیان خارجی که به سوریه و عراق برای مشارکت کردن در جنگ ها از بریتانیا و اروپا سفر کرده اند، مشارکت خواهند کرد.»

از نیمه سال 2011، این نخستین بار است که بریتانیا درجه هشدار امنیتی را به مرحله «خطر» افزایش می دهد. این اقدام پس از ارزیابی مرکز مشترک ارزیابی های تروریسم صورت می گرد که مسئولیت سنجش میزان تهدیدهای امنیتی را دارد.

همچنیین این اقدام دو هفته پس از آن صورت می گیرد که یکی از شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش که با لهجه لندنی سخن می گفت، اقدام به جدا کردن سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی از تنش کرد. این فیلم را گروه داعش به عنوان هشداری برای آمریکا منتشر کرده است.

کشته شدن فولی به این روش، فشار افکار عمومی بریتانیا را برای کنترل بیشتر با سفر شهروندان بریتانیایی به خاورمیانه، تشدید کرده است.
در همین زمینه دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا گفت که قصد دارد قوانین جدیدی برای تشدید فشار بر بریتانیایی هایی وضع کند که برای جنگ در کنار تندروهای اسلامگرا، به سوریه و عراق سفر کرده اند.

کامرون افزود که لوایح این قوانین را روز دوشنبه در اختیار پارلمان قرار خواهد داد.

او گفت که در حال حاضر دستکم 500 بریتانیایی برای داعش می جنگند.

مصادره گذرنامه های این افراد از جمله اقدام هایی است که کامرون می خواهد قانون آن تصویب شود.

منبع: شفقنا

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon