روایت نوبخت از توصیه رهبر انقلاب


روایت نوبخت از توصیه رهبر انقلاب

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی دولت با اشاره به دیدار هفته گذشته اعضای کابینه یازدهم با رهبر انقلاب، توصیه مقام معظم رهبری به دولت تدبیر و امید درباره واردات خودروهای گران‌قیمت را روایت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ستون اخبارویژه قدس آمده است:

روایت نوبخت از توصیه رهبر انقلاب

مهر:سخنگوی دولت با اشاره به دیدار هفته گذشته اعضای کابینه یازدهم با رهبر انقلاب، توصیه مقام معظم رهبری به دولت تدبیر و امید درباره واردات خودروهای گران‌قیمت را روایت کرد. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که مهمترین نقدی که مقام معظم رهبری از دولت یازدهم در این دیدار داشتند، چه بود؟ گفت: ایشان روی تمرکز و توجه به استفاده از ظرفیت داخلی تأکید داشتند و فرمودند، نباید با واردات ماشینهای گرانقیمت، فرهنگ غیرانقلابی هم ترویج یابد. رهبر معظم انقلاب در این دیدار با تاکید بر اینکه موضوع واردات، فقط از طریق تعرفه حل نخواهد شد، افزودند: دولت باید درخصوص واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی سخت گیری بیشتری انجام دهد و اِعمال قدرت کند.

واکنش آذربایجان به پرواز پهپاد صهیونیستی

فارس: وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن تکذیب پرواز پهپاد رژیم صهیونیستی از خاک کشورش به سوی ایران گفت: مناسبات باکو و تهران متکی بر ریشه‌های تاریخی است و آذربایجان اجازه نخواهد داد کشورهای ثالث خللی در روابط این کشور با همسایگان وارد کنند. ما معتقدیم این اخبار چیزی به جز یک اقدام خرابکارانه جدید نیست.

گزارش گاردین از توان سایبری ایران

فارس: روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به توان سایبری ایران، مدعی شد که در حال حاضر تهران کنترل بیش از 16000 دستگاه رایانه‌ای در خارج از مرزهای خود را در اختیار دارد.

شکایت علیه یک گروه ضد ایرانی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه از تلاش دولت آمریکا برای توقف درخواستهای یک گروه ضد ایرانی در این کشور خبر داد ونوشت: دولت آمریکا تلاش می‌کند تا با استفاده از یک قانون محکم امنیت ملی راهی را برای توقف درخواستهای گروه «ائتلاف علیه ایران هسته‌ای» بیابد و شکایت خصوصی علیه آن مطرح کند.

ماه چه بویی می‌دهد؟

گروه سیاسی: هریسون «جک» اشمیت، دانشمند و فضانوردی که در دسامبر سال 1972 بر روی سطح ماه قدم گذاشت، گفته است: تمامی ماهنوردان در آن زمان بر این موضوع توافق داشتند که پس از پیاده‌روی روی سطح این قمر و برداشتن کلاه‌ها از سرشان متوجه می‌شدند نمونه‌های خاک ماه در درون هوای کابین بوی باروت سوخته تفنگ می‌دهد.

پرونده «م.ر» قطور و سنگین است

ایرنا: غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص پرونده م . ر یکی از مقامهای ارشد دولت سابق گفت: پرونده وی قطور و سنگین است و تا هیأت شعبه دفاعیات و لوایح متعدد ارایه شده را بخوانند، زمان می‌برد، اما طبق اطلاعی که گرفته ام، بزودی رأی پرونده صادر می‌شود.

فیلم پیامبراعظم (ص) آماده اکران شد

فرارو: حجت‌ا... ایوبی مدیرعامل سازمان سینمایی گفت: فیلم پیامبر اعظم(ص) یکی از شاهکارهای سینمایی ایران بزودی روی پرده سینما می‌رود.

هواپیمای اردوغان از آمریکا آمد

عصر ایران: همزمان با ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان، هواپیمای اختصاصی او هم از آمریکا وارد فرودگاهی در استانبول شد تا تحویل مقامهای ترکیه شود. این هواپیمای ایرباس 330-200 ، 5/2 سال پیش سفارش داده شده بود و طراحی و ساخت آن در شهر سنت آنتونیو آمریکا انجام شده است.

خالی‌کردن حساب ایرانی‌های کویت

تسنیم: در جریان کلاهبرداری سه بلغاری از یک دستگاه خودپرداز در شهر کویت، موجودی حساب 428 نفر از شهروندان کویتی و اتباع کشورهای ایران، مصر و لبنان به سرقت رفت.

ماجرای شلیک ناو آمریکایی به شناور ایرانی

تسنیم: دریادارعلی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: درگیری خاصی میان ناو آمریکایی و ایرانی در خلیج فارس نبوده است، بلکه آنها فقط یک تیر هوایی در فاصله سه مایلی لنج ماهیگیری ایرانی شلیک کرده‌اند. وی افزود: آمریکایی‌ها از یک شناور لنج ماهیگیری احساس ترس و خطر کردند که به‌طور قطع این حرکت آنها طبیعی است. وی افزود: آنها تا زمانی که در خلیج فارس به سر می‌برند باید مانند بید به خود بلرزند، حتی از یک شناور ماهیگیری ایرانی.

مرکز استخدام نیرو برای داعش

جهان: روزنامه آلمانی تاگس شاو، با استناد به اطلاعات کمیسیون اروپایی از حضور بیش از دو هزار جنگجوی اروپایی در جبهه داعش در سوریه خبرداد و اروپا را مرکز استخدام نیرو برای تروریستهای داعش دانست.

رسیدگی ویژه به تخلف پزشکان معروف

تسنیم: سید سجاد رضوی، مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هیچ پنجه طلایی زیرمیزی بگیر از نظارتها در امان نیست، گفت: اگر اصحاب رسانه تخلف پزشک معروفی را به ما اطلاع دهد، بدون مراحل شکایت به آن رسیدگی ویژه می‌کنیم.

دستور دادم تا موضوع بررسی شود

ایرنا: سیدحسین هاشمی استاندار تهران درباره مرگ یک دستفروش توسط مأموران شهرداری تهران گفت: بعد از انجام این اتفاق به معاون امنیتی استانداری اعلام کردم تا موضوع را بررسی کند. حوزه قضایی هم حتماً باید ورود پیدا کند، چرا که یک شهروند، فوت کرده و باید دلایل آن بررسی شود.

برای احیای دریاچه بودجه نمی‌دهند

ایسنا: عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: هنوز با گذشت ماه‌ها از تصویب اعتبار مورد نیاز برای احیای دریاچه ارومیه، ریالی از این بودجه پرداخت نشده است. وی افزود: در سال جاری و برای نجات این دریاچه 14 هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده، اما متأسفانه خزانه مبلغی را به ما نداده است. به نظر می‌رسد بروکراسی اداری باعث تأخیر در پرداخت اعتبارات احیای دریاچه ارومیه شده است.

ادعای روزنامه سعودی

باشگاه خبرنگاران: روزنامه الوطن چاپ عربستان سعودی مدعی شد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا طی روزهای اخیر چندین بار بر فراز آسمان الرقه و دیرالزور پرواز کردند.

سفارتمان را تعطیل می کنیم!

باشگاه خبرنگاران: روزنامه الوطن به نقل از منابع آگاه خبر داد که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن قصد دارد سفارت این کشور در تهران را تعطیل کند. الوطن مدعی شد که عبد ربه منصور هادی از حمایت ایران از حوثی‌ها ناراحت است.

نامه ایران به سازمان ملل

قدس آنلاین: در پی تجاوز اخیر پهپاد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی ایران، نماینده کشورمان در سازمان ملل با ارسال نامه به دبیرکل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی، با محکوم کردن این اقدام تجاوزکارانه، نسبت به آثار این‌گونه اقدامها هشدار داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon