تصفیه ۱.۱ میلیاردمترمکعب فاضلاب برای کشاورزی منتظر تائید فاینانس چین توسط بانک مرکزی

تصفیه 1.1 میلیاردمترمکعب فاضلاب برای کشاورزی منتظر تائید فاینانس چین توسط بانک مرکزی

خبرگزاری تسنیم: استاندار تهران گفت: با احداث و تجهیز تصفیه خانه جنوب تهران یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب در اختیار بخش کشاورزی قرار خواهد گرفت که این پروژه منتظر تایید فاینانس چین از سوی بانک مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین هاشمی در مراسم افتتاح طرحهای آبیاری تحت فشار در 1100 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه هم اکنون یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب از فاضلاب شهروندان بدون هیچ استفاده ای رها می شود افزود: هم اکنون فقط 200 میلیون متر مکعب از فاضلاب شهر تهران تصفیه می شود و مابقی بدون هیچ استفاده ای در دشت رها می شود.

وی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده برای اجرا و احداث تصفیه خانه در جنوب شهر تهران قرار است از فاینانس کشور چین استفاده شود و در حال حاضر صدور مجوز این فاینانس در نوبت بانک مرکزی است.
استاندار تهران از مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی خواست با توجه به محدودیت منابع آبی و ضرورت استفاده بهینه از این منابع با ارزش، صدور مجوز استفاده از فاینانس کشور چین را برای احداث تصفیه خانه ها در اولویت قرار دهند.
هاشمی افزود: از 211 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان فقط در 34 هزار هکتار طرحهای نوین آبیاری اجرا شده است که عدد چندان خوبی نیست.
وی گفت : امسال با اختصاص اعتبارات تا پایان سال این طرح ها در 10 هزار هکتار از اراضی استان تهران اجرا می شود.
استاندار تهران درباره جلوگیری از آبیاری مزارع سبزی و صیفی جنوب تهران با آبهای غیرمتعارف افزود : کشاورزان این منطقه تا سال آینده فرصت دارند کشت جایگزین را اجرا کنند در غیر این صورت مزرعه آنان پلمپ می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه