رئیس‌جمهور پیوست فرهنگی را جهت بررسی به بخشی دیگر فرستاد

رئیس‌جمهور پیوست فرهنگی را جهت بررسی به بخشی دیگر فرستاد

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات گفت: پیوست فرهنگی را برای رئیس‌‌جمهور فرستادیم و ایشان نیز برای بررسی به جای دیگری فرستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان با اشاره به اینکه این همایش توانسته مجموعه عظیمی از شرکتها و فعالان این حوزه را دور هم برای همفکری جمع کند، گفت: این جزئی از ابتکارات بخش خصوصی به حساب می‌آید که امیدواریم از این پس بیش از پیش گردد.

وی درباره جایگاه کشور در این عرصه گفت: ظرفیت بالقوه‌ بالایی داریم و از این جهت که نیروهای تحصیلکرده در IT و مخابرات در کشور ما بسیار زیاد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر به عنوان دولت نقش حمایتی از دانشگاه‌ها و بخش خصوصی را بیشتر کنیم و همچنین یک زبان مشترک در این بخش بوجود آید می‌توانیم به توسعه کشور در فضای مجازی ظرف یکی دو سال آینده امیدوار باشیم.

واعظی با اشاره به اینکه در زیرساخت کمی جلوتر از محتوا هستیم عنوان کرد: باید به سمتی برویم که  برنامه‌های کاربردی در خدمت خط و زبان فارسی باشد و از این جهت محققان را به توسعه این موضوع دعوت می‌کنیم.

وی افزود: در وزارت ارتباطات ظرف چند ماه گذشته نهضت تولید محتوا بوجود آوردیم و معتقدم اگر تولید محتوا داشته باشیم می‌توانیم در منطقه خود کارهای بزرگی انجام دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که چرا افزایش پهنای باند کشور بدون توجه به نظرات شورای عالی فضای مجازی صورت گرفت، گفت: آنچه که وزارت ارتباطات در زمینه نسل سوم عمل کرده در اختیار دولت است و از ابتدا نیز خود را ملزم به اجرای این کار می‌دانستیم اما شورای عالی اظهارنظری در این زمینه نکرد.

واعظی ادامه داد: قطعاً وزارت ارتباطات آنچه را که مربوط به فضای مجازی باشد و از مصوبات شورای عالی تلقی گردد می‌پذیرد. ما در یکسال گذشته نیز کاری خارج از نظرات شورای عالی فضای مجازی انجام نداده‌ایم.

وی همچنین درباره پیوست فرهنگی تدارک‌ دیده شده برای نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی گفت:‌ افزایش پهنای باند داخل را مورد نظر داشته‌ایم که مورد استقبال همگان نیز است و از این جهت ظرفیت آن را از 500 به 1230 گیگابیت در ثانیه رساندیم چرا که بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با نسل سوم که مربوط به محتوای داخل کشور می‌شود نیاز به پهنای باند بالا دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از سال قبل گروه مشاوری را در نظر گرفتیم که روی پیوست فرهنگی کار کرده و پیشنهاد خود را چند ماه گذشته به مرکز ملی فضای مجازی فرستادیم.

واعظی همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور کشور مبنی بر اینکه قول می‌دهیم نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی را در هفته دولت پروانه دهیم، گفت: این پروانه‌ها با روش 2 سال گذشته که رایتل در آن فعالیت می‌کرد و با ملاحظاتی که در نظر گرفته شده بود اعطا کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه گفته می‌شود پیوست فرهنگی ارسال شده از وزارت ارتباطات به رئیس‌جمهور مورد تأئید قرار گرفته است آیا چنین موضوعی را تائید می‌کنید، گفت: پیوست فرهنگی را برای رئیس‌‌جمهور فرستادیم و ایشان نیز برای بررسی به جای دیگری فرستاده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پایان در ارتباط با نامه‌ای که اخیراً در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از سوی نهادی حاکمیتی خطاب به وزارت ارتباطات مبنی بر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: به نظرم این نامه جعلی است، زیرا تا حالا آن را در وزارتخانه ندیده‌ام.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک